A bank által küldött sms-ből derült ki egy számlatulajdonos számára, hogy valami nagy gond van a bankkártyájával.
Egy mányi esettel mutatta be a rendőrség, hogy milyen könnyen válhatunk online csalás áldozatává. A police.hu szerint egy 48 éves mányi lakos a bankjától kapott sms-ből értesült arról, hogy a bankkártyáját egy olaszországi étteremben használták, miközben a kártya mindvégig otthon, vele volt.
A nyomozás során kiderült, hogy az áldozat nem sokkal korábban egy online fizetések lebonyolítására szolgáló, adathalász alkalmazásban adta meg a bankkártyaadatait, amelyek így csalók kezébe kerültek.
A rendőrség arra hívta fel a figyelmet, hogy az internetes vásárlási csalások egyik gyakori módszere, hogy bűnözők hamis online áruházakat vagy alkalmazásokat hoznak létre. Ezeket előszeretettel hirdetik a közösségi médiában, sokszor bankok vagy közüzemi szolgáltatók webhelyeire megszólalásig hasonlító felületeken.
A hamis, adathalász üzenetek akár a keresőmotorok találatai között is megjelenhetnek. A megtévesztő hirdetések gyakran csábítóan alacsony áron kínálnak népszerű ruházati cikkeket, lábbeliket, játékokat, elektronikai és informatikai termékeket. Emellett kiberbűnözők az online fizetések során előszeretettel használt megoldásokra is alkottak már adathalász programokat.
(Képünk illusztráció)