Nem megy olyan jól a HomePod, mint ahogy azt az Apple szeretné, kénytelen visszafogni a gyártását.
Vitathatatlanul jól startolt az Apple okoshangszórója, a HomePod, bőven volt előrendelés, és január végére az eladási számot tekintve az amerikai okoshangszóró-piac harmadát birtokolhatta. De azután visszaesett az értékesítés, hiába is emelte ki az Apple a hangszóró csúcs-hangminőségét.
A HomePod első tízhetes értékesítési időszakában – állítja a Slice Intelligence – az Amazon Echo eszközöké volt a piac 73 százaléka, a Google Home-é 14 százalék, míg a HomePodnak 10 százalékkal kellett beérnie. A konkrét megjelenés után három héttel pedig már csak négy százalékos eladási számot regisztráltak.
Mindez érthető, és elsősorban azért, mert igencsak magas az a bizonyos 349 dolláros ár (igaz, olcsóbb változatot is ígérnek), és a felhasználók úgy vélik, a HomaPod sem nyújt sokkal többet, mint piaci konkurensei, ráadásul az Apple Musichoz kötött, korlátozott számú otthoni okos eszközt tud vezérelni, és az iPhone-on keresztül tud csak üzeneteket küldeni. A megjelenése körüli késlekedés is sokat számított, hiszen nem lehetett megvásárolni az ünnepi szezonban, amikor is a legkeresettebbek az ilyesfajta hangszórók.
Amikor pedig megjelent, akkor többen is panaszkodtak arra, hogy nem tudnak párosítani két hangszórót – az Apple megígérte, hogy ez a funkció még idén elérhető lesz. Néhány HomePod-vásárlónak az sem tetszett, hogy a hangszóró nyomott hagyott a fabútoron, állítólag ennek hatására az Apple most új anyagokkal dolgozik.
Az Apple már többször is hangsúlyozta, hogy nem arra törekszik, hogy minél több darabot adjon el egy termékből, hanem inkább a bevételre fókuszál és arra, hogy minél jobb felhasználói élményt nyújtson. Azért biztos, ami biztos, március végén szerényebbre vette eladási előrejelzéseit, és visszavett az Inventec Corp. (a HomePod gyártója) számára adott megrendeléseiből.
Persze temetni azért nem kell a HomePodot. Az egyik Apple-szakértő szerint a HomePod értékesítése az idei ünnepi szezonban meg fog ugrani. Úgy véli, az Apple összességében 7 millió HomePodot fog eladni ebben az évben, jövőre pedig 11 milliót. Ugyanez a szakember 29 millió Amazon Echo eladását jósolja 2018-ra, 2019-re pedig 39 milliót. A Google Home esetében 18 millió és 32 millió eladott példányról beszél.