Érdeklődési körök alapján eddig csak személyre szabta hirdetéseit a Facebook, de mostantól családi kapcsolatainkat is figyelembe veszi, ami akár hasznos is lehet.
A Facebook bejelentette, hogy hirdetői mostantól már olyan reklámokat is elhelyezhetnek a közösségi oldalakon, amely nem csak személyre, hanem teljes háztartásokra szabottak. Praktikusan ez annyit jelent, hogy a cégek kérhetik: ne csak olyan ajánlatokat mutassanak a felhasználóknak, amelyek csak személyesen nekik jó, hanem olyanokat is, amelyek a családtagjaiknak vagy az egész családnak hasznosak lehetnek.
Hogy ez milyen esetekben jöhet jól? Pár példa:
- A keresések alapján a család nyaralást tervez, így minden családtag kap utazási ajánlatokat.
- Ünnepek és születésnapok előtt a szülők olyan termékek hirdetéseit láthatják, amelyek a gyerekek érdeklődési köre alapján jó ajándék lehet nekik.
- Fordított eset: ha a háztartásból valaki vett egy új hűtőt, akkor a család többi tagjának már nem ajánlanak feleslegesen hűtőket.
És hogy milyen információk alapján jeleníti meg önnek a hirdetéseket a közösségi oldal? Itt van egy spéci oldal, ahol megnézheti, miket tud önről a Facebook.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.