Igen érdekes fejlesztést szúrtak ki a napokban a Facebookon. A közösségi oldal mindenféle nagy hírverés nélkül egy olyan megoldást kezdett el tesztelni, amelyet kihasználva a felhasználók olcsóbban vásárolhatnak az offline boltokban is.
A TechCrunch beszámolója szerint a Facebook-alkalmazásban Rewards néven (magyarul valószínűleg Jutalmak) jelent meg egy új opció, ami egy QR-kódot jelenít meg a felhasználó számára. Az akciót akkor lehet igénybe venni, ha az illető személyesen vásárol egy adott boltban. Ott leolvassák az alkalmazásban megjelenő QR-kódot, így a kiválasztott terméket máris olcsóbban lehet megvásárolni.
Az új lehetőséggel elvileg mindenki csak nyerhet: a felhasználó azért, mert kedvezményekhez jut, a boltok újabb lehetőséget kapnak arra, hogy becsalogassák magukhoz a vásárlókat, a közösségi oldal iránt pedig még elkötelezettebbek lesznek a júzerek. Arról nem is beszélve, hogy így további információhoz juthat a Facebook a vásárlási szokásainkról.
Nem ez az első ilyen kezdeményezése a közösségi oldalnak, 2012-ben például elindították az Offers (Ajánlatok) funkciót is, ami egy speciális vonalkód segítségével lehetővé tette, hogy azt online és offline is beváltsák a vásárlók.
A mostani fejlesztés azonban valószínűleg a hűséget díjazná, így egy olyan QR-kódról lehet szó, amit több helyen is be lehet majd váltani. Kérdés persze, hogy egy adott boltban hányszor lehet egy ilyen jutalmat beváltani: havonta egyszer, esetleg összesen csak egyszer.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.