Nem csak a vásárlás lebonyolításában segíthetnek a mobilfizetős megoldások, egy sor olyan dologra használhatók, amikre talán még nem is gondolt.
1) Hűségkártyák hada
Elméletben könnyen belátható, hogy a legtöbb pénzt úgy lehet spórolni, ha minden törzsvásárlói programba bejelentkezünk, így bárhol is vásárlunk, mindig jár néhány százalékos visszatérítés. Gyakorlatilag viszont lehetetlen a kivitelezés: minden program egy újabb hűségkártyát jelent, és a vásárlásonként általában 1-2 százalék körüli spórolás egész egyszerűen nem éri meg azt a kényelmetlenséget, amit az összes kártya magunkkal hordozása jelentene.
A mobilfizetős alkalmazások egyik praktikus velejárója, hogy rengetegféle tagsági és hűségkártyát tárolhatunk bennük. (Magyarországon ilyen például az OTPay mellett szintén a pénzintézet által fejlesztett, de bankfüggetlenül mindenki által igénybe vehető Simple és a bővítménnyel a Vodafone Wallet, míg a Telekom MobilTárcája jelenleg csak a SuperShopot támogatja.) Az appok beolvassák és eltárolják a vonalkódot, amit vásárláskor a telefon képernyőjéről olvashat le a pénztáros.
2) Kuponok a zsebben
Hasonlóan pénztárcabarát megoldás a kuponok, vásárlási utalványok és mindenféle kedvezményre jogosító cetlik elektronikus tárolása. Ennek a hűségkártyás rendszerhez hasonló előnye van: nem kell attól tartani, hogy éppen most maradt otthon a csak ma érvényes kupon – mindegyik mindig velünk van.
3) Sokkal (!) biztonságosabb
Nincs vele mindenki tisztában, pedig nem árt: a bankkártyák egyik hátránya, hogy a PIN ismerete nélkül is lehet velük vásárolni. A tulajdonosának neve, a kártya száma, lejárati dátuma, valamint a hátulján lévő, három karakterből álló CVC biztonsági kód ismeretében már úgy fizethetünk bárki bankkártyájával a neten, mintha éppen a sajátunkat használnánk. Ezek az adatok pedig mind ott vannak a kártyán, így aki ellopja, az már intézheti is vele az online vásárlását.
Furcsán hangozhat, de biztonsági szempontból a fentiek miatt sokkal jobb, ha nem bankkártyát hordunk magunkkal: bár a mobilfizetésre használt telefonunkat is ellophatják, azon könnyedén beállíthatunk egy képernyőzáró kódot, ráadásul a mobilfizetős alkalmazásokban is van mód még egy védelmi kód (vagy ujjlenyomat) megadására. Azt nem állítjuk, hogy ezeket lehetetlen feltörni, de egy átlagos kártya- vagy mobillopó tudása idáig már nem terjed. (Ráadásul mindegyik okostelefon tartalmát törölni lehet távolról.)
4) Személyes pénzküldés
Vannak olyan digitális pénztárcák, melyekkel nem csak kereskedőknél fizethetünk, hanem mint egy igazi pénztárcával, ismerősünknek is juttathatunk pénzt. (Ilyen megoldást fejleszt például az Apple is.) Nem kell tehát a kártyával egy automatáig elmenni, pénzt felvenni és azt odaadni, hanem mint egy jobbfajta mobilbankos alkalmazásban, közvetlenül is megoldható a személyes pénzküldés.
5) Digitális blokk
Bár az itthoni rendszerben még nem terjedt el ez a megoldás, külföldön van már rá példa, hogy a mobilfizetős alkalmazás eltárolja a vásárlási tranzakció blokkját is. Elég csak belegondolni a garanciális ügyintézésbe: mennyivel egyszerűbb egy alkalmazáson belül rákeresni a termék nevére, és úgy megkapni a blokkot, mint a cipő tönkremenetele után az egész szobát feltúrni a 8 hónapja vásárolt termék blokkjáért.