A magyarok 76%-a használja okostelefonját a Facebook eléréséhez, 1,9 millió magyar rajong a fociért és 360 ezren kedvelik az olasz konyhát. 13 ezer férfi és valamivel több nő érdeklődik a saját neme iránt, a magyar lakosság közel 10%-a kedveli a bort, és 540 ezer kutyakedvelő előzi meg a 260 ezer macskakedvelőt. A SocialDaily új fejlesztése révén sok adat kinyerhető a Facebookról a magyar felhasználókról (is).
Saját fejlesztésű alkalmazása segítségével a Social Daily napi rendszerességgel dolgozza fel a Facebook szervereiről érkező adatokat, és azokat könnyen értelmezhető vizuális formában igyekszik bemutatni. A látványos statisztikai eredmények valós képet mutatnak az országok nemzeti karakteréről, kezdve a felhasználók szexuális orientációjától egészen az utazás, a vásárlás, a táplálkozás, a hobbi, a kulturális viselkedési vagy az alkoholfogyasztási szokásokig.
Magyarországon 4,8 millió aktív Facebook-felhasználó volt az elmúlt 30 napban, ezzel hazánk a 43. a világ toplistáján, amelyet az Egyesült Államok vezet India és Brazília előtt. A világ penetrációs toplistáját (lakos/felhasználó) az Arab Emirátusok vezeti 86%-kal, Gibraltár és Monaco előtt. Magyarország az 52. helyen szerepel.
A hazai Facebook-felhasználók többsége a 25-35 éves korosztályból kerül ki, kiegyenlített arányban nők és férfiak. Világviszonylatban 45,85% a női felhasználók aránya és (értelemszerűen) 54,15% a férfiaké.
Szexuális szokások tekintetében 1,4 millió magyar vállalta fel a közösségi oldalon, hogy melyik nem iránt érdeklődik. Saját neméhez 13 ezer férfi és 14 600 nő vonzódik, legalábbis ennyien nyilatkoztak így nyilvánosan a Facebookon. Az erotika 80 ezer magyart érdekel, 22 ezren nyitottak a sztriptíz iránt, 900 felhasználó pedig Facebookon is nyitott a három- vagy többszereplős szexre.
Ez utóbbinál jóval többen nyitottak mindenhol az alkoholra. A világ toplistán Puerto Rico foglalja el a dobogós helyet, 78% szereti az alkoholt. Málta második 60%-kal, a harmadik és negyedik helyen Izland és Írország osztozik 55%-os érdeklődéssel. Magyarország 62. a világranglistán. A 3,2 millió magyar közül, akik megjelölték ital iránti érdeklődésüket: 440 ezer (9,1%) kedveli a bort, 420 ezer (8,75%) a rövid italokat, a sört pedig 360 ezer (7,5%) ember fogyasztja szívesen.
A 4,8 millió magyar felhasználóból 3.6 millió használta már mobiljáról is a Facebookot. Az összehasonlítás kedvéért Ausztráliában a felhasználók 155%-a, Svédországban 148%-a, az Egyesült Királyságban pedig a felhasználók 138%-a használja mobilról is a Facebookot. Ez azt mutatja, hogy sok felhasználó több készülékkel is facebookozik, így többször szerepel a listán.
Az iOS és az Android operációs rendszerek felhasználóinak aránya hazánkban 9,3% és 66% az androidosok javára. 2,4 millióan Androidon, 340 ezren iOS-en, 176 ezren Windows Phone-on, 26 ezren pedig BlackBerryn facebookoznak.
Saját, kevésbé érdekes statisztikánk szerint a hvg.hu Tech rovatát közel 29 ezren kedvelik. Ha értesülni szeretne a hasonló hírekről, tegyen így ön is.