Napvilágot látott az Interbrand éves jelentése a legnagyobb márkák értékeiről. Egy trónfosztásnak is szemtanúi lehetünk.
Ha ezt Steve Jobs megérhette volna: a világ legtöbbet érő márkája lett legendássá vált almája, azaz az Apple név, legalábbis az Interbrand legfrissebb jelentése szerint. Olyan, régóta uralkodó brandet taszított le a trónjáról, mint a Coca Cola. És szegény üdítőital-gyártónak még azzal is szembesülnie kellett, hogy egy másik techóriás, a Google is megelőzte.
2011-ben az Apple még csak a 8. legértékesebb márka volt, tavaly már a második helyre küzdötte fel magát, így csak idő kérdése volt, mikor veszi át az uralmat – értékelte a lista változását Jez Frampton, az Interbrand vezérigazgatója.
Az Apple márka becsült értéke megdöbbentő: 98,3 milliárd dollár, ami 28 százalékkal nagyobb a tavalyi jelentésben szereplő értéknél. A Google márka értéke sem sokkal kevesebb: 93,291 milliárd dollár – ez 34 százalékos javulást jelent az előző évhez képest. A Coca Cola is javult, azonban „csak” 2 százalékkal, és 79,2 milliárd dolláros értéke csak a már említett harmadik helyre volt elég.
Az mindenesetre szép volt a Coca Cola-csoport digitális kommunikációért és a közösségi médiáért felelős igazgatójától, hogy a Twitteren gratulált az Apple-nek és a Google-nek.
Érdekes látni egyébként, ahogy a nagy márkák meghatározzák életünket, és ahogy életmódunk változása is hat a márkák megítélésére. Jól jellemzi technologizálódó világunkat, hogy az első tíz top brand hat helyezettje a technológia világából érkezett. Feltehetően így lesz ez jövőre is, és izgalmas kérdés, megtartja-e majd első helyét az almás cég, vagy át kell engednie a Google-nek.
HVG Mobile Day – fejlesztői és mobilmarketing konferencia arról, hogy mi működik, és miért