Egyre több bank használ ügyféladatbázis-elemző programokat, egy részük jövőre már az ügyfelek közösségimédia-használatát is figyelné, így is kerülvén a bedőlt hitelek jelentette kockázatot.
A 170 bankot megkérdező kutatás szerint a pénzintézetek 71%-a egyelőre nem elemzi ügyfeleinek adatbázisát, de egy éven belül 14%-uk tervezi egy elemzőszoftver beszerzését - írja a Portfolio.hu. Az elemzőszoftvert nem használók körében a legfőbb akadály a módszer költségessége és az informatikai rendszerben rejlő hibalehetőségek növekedése volt.
Az American Bankerre hivatkozó Portfolio.hu szerint akik már használnak elemzőszoftvereket, azoknak a 15%-a tovább akarja növelni az erre fordított költségek mértékét jövőre, ezek 35%-a pedig a közösségi média által kínált adatokat is fel kívánja majd használni az elemzésekben. Az ügyfélelemző programok a tapasztalattal rendelkező bankok szerint segítik marketingtevékenységüket, és jól jönnek a kockázatkezelésben is, ezen belül a bedőlt hitelek arányán javított a program.