A Chrome a Google egyik sikerterméke, a felhasználók legnagyobb része már ezzel internetezik.
Mindössze három és fél év kellett a Google Chrome-nak ahhoz, hogy nulláról indulva a világ legnépszerűbb böngészőjévé váljon. A Google böngészője 2008. szeptember elején indult, a több mint 3 millió oldal adatait figyelő StatCounter szerint pedig az elmúlt napokban átvette a népszerűség lista vezetését az Internet Explorertől, nem sokkal azután, hogy tavaly ősszel megelőzte a Firefoxot.
A vitatott pontosságú, de a trendeket mindenképpen jól jelző StatCounter adatai alapján a Chrome 32.64 százalékon áll, míg az Internet Explorert a böngészők 32,08 százaléka használja. Harmadik a 25.49 százalékos Firefox, majd a 7,04 százalékos Safari következik, míg ötödik helyen a maga 1,74 százalékával az Opera.
Érdekesség, hogy egy évvel ezelőtt az IE még közel 44 százalékon állt, míg a Chrome-nak 20 százalék alatti részesedése volt.
A Gemius mérése szerint Magyarországon tavaly novemberben előzte meg a Chrome az IE-t, de a hazai felhasználók legnagyobb része, több mint 44 százaléka még a Firefoxot részesíti előnyben.