Tech Niklasson Katalin 2012. február. 03. 14:59

Malév a neten: a közösségi kommunikáció csődje is

A Facebookon és a Twitteren is szűkszavú üzenetben „tájékoztat” a Malév a csőd miatt kialakult helyzetről, érdemi információval a facebookozók segítik egymást. Például elmondják, hogy árat emel a konkurencia, hogy a hotline-t felesleges hívni, és egy tumblr-posztból azt is megtudhatjuk, hogy bár hatkor leálltak a gépek, hajnalban 5:48-kor még azt írta emailen a cég az érdeklődőnek, „Egyelőre szó nincs arról, hogy a Malév tavasszal leállna”.

Sokak szerint kicsit fapadosra sikeredett a Malév-emlékoldal. De ha az fapados, akkor hosszasan kell keresnünk a megfelelő szót, milyen a Malév honlapja - amatőr vagy extrém minimalista, kinek-kinek vérmérséklete szerint. Arra pedig, mit műveltek a Facebookon és a Twitteren, nem is találunk szavakat. Vagy csak nehezen:

A weboldalon jelenleg egy sajtóközlemény található, miszerint 2012. február 3-án 06:00 órakor leállt a Malév, illetve a lap tetején egy piros felirat, amivel még szűkszavúbb angol verzióra lehet átváltani.

Erre a honlapra irányít további információkért a Malév angol nyelvű Facebook-oldala is, ahol pénteken 10:35-kor posztolták, hogy csődbe ment a vállalat. (A forgalom reggel hatkor állt le.) Az azt megelőző bejegyzésben, kedd estre hat után 18 perccel még bizakodva üzenték: fel- és leszállnak, a kormány stratégiai fontosságú projektként kezeli a légitársaság ügyét, és még azzal is eldicsekednek, hogy négy óra alatt 9443 új foglalás is érkezett kedd délután.

Facebook
A magyar nyelvű Facebook-oldal valamivel részletesebb csak. A kedd délutáni és a péntek délelőtti poszt között magyarul van még egy: csütörtökön 17:02-kor még leírják, hogy az illetékes bíróság végzést hozott a Malév Zrt.-t megillető rendkívüli moratórium elrendeléséről, vagyonfelügyelőt rendeltek ki a vállalat mellé, és azzal biztatták az utasokat, hogy mindent megtesznek azért, hogy az utasokat a megszokott színvonalon juttassák el a célállomásokra.

Külföldi utazási irodákban péntek reggel még lehetett Malév-jegyet foglalni
Bár a Malév honlapja gyakorlatilag megszűnt, tehát foglalni sem lehet azon keresztül, a külföldi utazási irodákat péntek délelőttig nem értesítették a csődről. A megkérdezett dán utazási irodában például péntek reggel tízkor még úgy látták, a foglalási rendszer aktív, azaz elméletileg lehetne Malév-jegyet vásárolni. A KLM-es transzferrel utazó utasok panaszai miatt tudtak ugyan a problémákról, de hivatalos forrásból nem.
Ez előtt a kedd délutáni bejegyzés szerepel csupán, ahol jelzik, a gépek menetrend szerint indultak és érkeztek, és ettől a gyakorlattól a továbbiakban sem kívánnak eltérni, illetve leírják, hogy a kormány a Malévot stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetté minősítette, ami egy elővigyázatossági intézkedés, mely védelmet biztosít a Malév számára.

A társaság nemigen segít a Facebookon a hoppon maradt utasoknak, de a facebookozók megosztják egymással, amit tudnak. Például azt, hogy a „malev altal megadott szamot felesleges hivni, nekem kulfoldrol 4 ora alatt sikerult vegre beszelnem veluk, ahol kozolte a holgy,h ok aztan nem tudnak segiteni abban h holnapra volt jegyem, azt magmnak kell inteznem. A claims@malev.hu-ra kell elkuldeni a visszaigazolast a malev jegyrol es majd talan visszafizetnek valamennyit belole.

Egy másik utas azt írta, ma reggel 9 órakor vett egy másik légitársaságtól egy jegyet 46 000 forintért, mert a Malévval nem tudott volna elutazni. 14:20-ra ugyanazért a Párizs-Budapest jegyért már 156 000 forintot kell fizetni a férfi bejegyzése szerint.

A lépés nem igazán meglepő. Megnéztünk ma reggel tíz óra előtt néhány perccel egy harmadik társaság honlapján szereplő árat is, Budapest-Malmő viszonylatban – a Facebookon bepanaszolt légitársasághoz képest jóval kevesebbel is beérik, csupán háromezer forinttal emelték a jegyárat ugyanarra a járatra néhány óra alatt.

A Malév a Twitteren sem szerepelt fényesebben: a cég hivatalos Twitter-csatornáján pénteken 10:40-kor posztolták, milyen hivatalos csatornákon lehet tájékozódni a kártalanítási lehetőségekről. Egy perccel előtte tweetelték, hogy nem száll fel több gép. Előtte január 26-án írták meg, hogy zárva a kolozsvári reptér, azelőtt január 11-én azzal a hírrel örvendeztették meg a Twitterezőket, hogy megjelent a fedélzeti magazinjuk januári száma.

Twitter

Annál élénkebben írnak a Malévról a Twitterezők - komoly híreket osztanak meg egymással a pilóták sorsáról, a MÁV és a Wizzair készültségéről, és viccelődnek egy sort szokás szerint.

A Malév emailes kommunikációja is kaotikus volt: az egyik ügyfélnek péntek hajnalban, 5:48-kor még többek között azt írták, „Egyelőre szó nincs arról, hogy a Malév tavasszal leállna”, miközben reggel hatkor törölték a járatokat. De igazat írtak, február van, még messze nincs itt a tavasz.

hvg360 Serdült Viktória 2024. november. 28. 10:09

Felesleges kényeskedni a függetlenség miatt – a bírókat képviselő OBT elnöke a kormány alkujáról

Két lehetőség volt: vagy nincs pénz, vagy pedig van, de akkor alá kell írni a papírt – így magyarázta a HVG információi szerint egy belső értekezleten Szabó Péter, az Országos Bírói Tanács elnöke, miért ment bele a kormány diktálta megállapodásba. Beszédének több forrásból hozzánk eljutott átirata szerint azt mondta, felesleges kényeskedni a bírói függetlenség miatt.