A Sony 3D TV-ket júniustól lehet megvásárolni világszerte, a Panasonic az USA-ban már a héten árulni kezdi a háromdimenziós tévéket, és egyes kereskedők már reklámozzák a Samsung hasonló termékét is.
A Sony június 10-től piacra dobja a 3D TV-ket Japánban, és az idő tájt világszerte is megjelennek a háromdimenziós televíziói. A cég a PlayStation 3 konzolt is frissíti addigra, hogy háromdimenzió-kompatibilis legyen. Más, háromdimenziós szórakoztató elektronikai termékek is elérhetőek lesznek a 3D tévével egy időben a bejelentésük szerint.
A Sony két első szériája 40- illetve 46 inches modell lesz, ami a két pár 3D szemüveggel együtt több mint háromezer dollárba kerül majd. A terveik szerint júliusban dobják piacra az 52 és a 60 inches modelleket. Ezeket szintén 3D szemüveggel lehet majd használni, ami active shutter (aktív zár) szemüveggel működik. Ez felváltva továbbítja a jobb és a bal szemnek szánt képeket full HD minőségben.
Négy 3D-ready modell is érkezik, amelyeket szemüveggel és infra adóval lehet majd működtetni. Mindegyik szettbe építenek real-time 2D-to3D konvertert, ami képes arra, hogy a kétdimenziós televízióból érkező jelekből háromdimenziós képet szimuláljon.
A Sony bejelentése összhangban van a tavaly szeptemberben beharangozott launch tervekkel, ugyanakkor nem a japán cég lesz az első, amely piacra helyezi a 3D tévét. A Panasonic az USA-ban már e héttől árulja a 3D tévéket, és egyes kereskedők már reklámozzák a Samsung 3D televízióját is, amelyeket Európában is hamarosan meg lehet vásárolni a februári bécsi bejelentés szerint.
A Sony nagy reményeket fűz a 3D-kompatibilis szettekhez, 2,5 millió darabot terveznek belőle eladni idén. Ez a teljes TV-eladási célszámuk tíz százalékát teszi ki.
Az egy következő kérdés, vajon szükségünk van-e 3D tévékre, amikor nem áll rendelkezésre 3D TV-csatorna? A válasz lehet a Panasonic és az LG fejlesztése: a Skype-pal együtt azon dolgoznak, hogy a ma megszokott televíziót videokonferenciára alkalmas eszközzé alakítsák.