2010. március. 04. 11:13 MTI Utolsó frissítés: 2010. március. 04. 11:26 Tech

A CeBIT-et is megöli az internet

A világ legrangosabb számítástechnikai és távközlési kiállításán, a hannoveri CeBIT-en megjelent kiállítók szerint elsősorban nem a gazdasági válság és a cégek szűkös anyagi háttere miatt csökken a részvétel, a visszaesés inkább az internet előretörésével magyarázható, ami lassan feleslegessé teszi az ehhez hasonló nagyszabású rendezvényeket.

Az idei, március 2-6. között látogatható hannoveri seregszemlén a látványos bemutatók, közönségrendezvények és a sok-sok ingyenes ajándéktárgy helyett inkább a szakmai rendezvények és az üzleti kapcsolatok ápolását célzó események kerülnek előtérbe. Ezt az irányzatot látszik alátámasztani a Nokia távközlési vállalat is, amely a múlt hónapban a világ legrangosabb szakmai fórumának számító barcelonai GSMA Mobile World Congressen sem állított ki, azonban részt vett a rendezvény szemináriumain, illetve a médiának és a nagyközönségnek is beszámolt üzleti terveiről.

A hannoveri vásár még a jó évet záró vállalatoknak is költséges mulatság, egy kisebb, 2x2 méteres stand felállítása és személyzet biztosítása a kiállítás idejére legkevesebb 5-10 millió forint körül alakul, egy nevesebb nemzetközi vállalat pedig legalább félmillió eurót, azaz csaknem 135 millió forintot fordít az egyhetes németországi bemutatkozásra.
Nem csoda, hogy a két évvel ezelőtt még kiemelt területnek tekintett műholdas navigáció (GPS) számára fenntartott pavilon sem hemzseg már a kiállítóktól, idén pedig a Garmin, amely elsősorban a profi felhasználóknak kínál eszközöket, el sem jött a CeBIT-re. A kiállítók száma évről évre csökken, idén 68 országból mindössze 4157 vállalat jelezte részvételét. A dotkom-robbanás, azaz az internetes vállalakozások látványos fejlődésének idején még több mint 8000 cég képviseltette magát.

A közönség ma már az interneten értesül először a legújabb technológiai fejlesztésekről. A www.engadget.com szakmai blogon például számtalan kémfelvétel található a legfrissebb, még sorozatgyártásra váró kütyükről. Az Apple hamarosan boltokba kerülő iPadjének már a kamerával szerelt változata is látható, jóllehet az első sorozat még nem tartalmazza ezt az alapvető funkciót.

A Facebookot, a Twittert és más közösségi portálokat használó fiatalok, akik a technikai újdonságokat is jobban figyelemmel kísérik, egymástól értesülnek a legújabb technikai csodákról, a gyártók pedig az internetet kihasználva útiköltségek nélkül érhetik el a stratégiájuknak megfelelő célközönséget.

Hirdetés
hvg360 Ligeti Nagy Tamás 2025. január. 05. 19:30

"Nem csak egy eszköz, hanem ügynök" – Harari elmagyarázza, miért veszélyesebb a mesterséges intelligencia az atombombánál is

Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát, úgy döntött: a jövőt megtartja magának. Yuval Noah Harari izraeli történész új okoskönyvében az információs hálózatok fejlődését vizsgálva arra jut, lehet, hogy az emberiség történetét Valaki Más írja.