2010. március. 09. 11:41 MTI Utolsó frissítés: 2010. március. 09. 11:33 Gazdaság

Ishida: 2011 a letámadás éve lesz

A Sony Corp. áprilistól 2011 március végéig tartó üzleti évében támadásba lendül a laptévék világpiacán és értékesítéseit 70 százalékkal, több mint 25 millióra növeli.

Yoshihisa Ishida, a Sony otthoni szórakoztató elektronikai berendezések üzletágát felügyelő első elnökhelyettese a 3D tévékészülék modell bemutatása alkalmából rendezett sajtókonferencián kijelentette: „a 2011-es pénzügyi év a letámadás éve lesz”. A vezető szerep megszerzése a 3D tévékészülék piacon központi eleme a Sony stratégiájának tartalomszolgáltatási üzletágának integrálására szórakoztató elektronikai berendezés üzletágával. Howard Stringer vezérigazgató által felvázolt terv szerint a Sony filmstúdió és számítógépes játék üzletágaival kíván keresletet támasztani a legkülönfélébb 3D termékek iránt.

A Sony tévékészülék üzletága a folyó pénzügyi évben már sorban a hatodik évben lesz veszteséges, de jövőre már nyereségre számít. Az idei értékesítési terve 15 millió tévékészülék. A jövő évre tervezett 25 milliós értékesítésnek 10 százaléka lesz 3D készülék. Az első ilyen készülékeket június elején dobják piacra Japánban. Egy 45 hüvelykes (112,5 centiméter) képernyőátlójú modell ára 350 ezer jen (760 ezer forint) lesz.

A Sony a 3D tévékészülék piaci bevezetésével több hónappal el van maradva a dél-koreai Samsung Electronics Co. és LG Electronics Inc., valamint a japán Panasonic Corp. mögött. A Samsung már megkezdte 3D modelljei internetes értékesítését, a Panasonic pedig szerdán kezdi meg 3D tévéjének értékesítését az Egyesült Államokban. A nyereségességet a piaci részesedés elé helyező stratégiája keretében a Sony fokozta gyártásának kiszervezését és újraszervezte beszállítói hálózatát.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Pálúr Krisztina 2025. január. 03. 19:45

„Szüleink és nagyszüleink rutinszerűen spóroltak” – de lehet-e egyszerre takarékoskodni és egészségesen étkezni?

Érezhetően tovább drágultak az élelmiszerek, sokaknak kell még szorosabbra húzni a nadrágszíjat, és ez nem kellemes érzés. Balázs Barbara újságíró és takarékos gasztroblogger könyve útmutató ahhoz, hogyan lehet a házikoszttal takarékoskodni, milyen a mértékletes konyha, és hogyan győzhetjük le a kisebbségi komplexusainkat, ha főzésről van szó. <strong>Mit érdemes megtartani a régi idők szokásaiból</strong>, és hogyan spóroljanak, akik speciális diétára szorulnak?