A Forma-1-ben ez a munkahét már tegnap, a Lotus bemutatójával elkezdődött. De az is könnyen lehet, hogy mivel az idei első négynapos teszt csak pénteken ér véget, az utómunkák miatt az legalább szombatig eltart majd. A nagy csapatok többsége bemutatta, nagyjából milyen autóformákkal érdemes kalkulálni náluk 2012-re. Legtöbbjük úgy néz ki, mintha orrnyeregtörést szenvedett volna.
A múlt héten a McLaren, a Ferrari és a Force India mutatta meg az új formákat és szponzori festéseket a nagyérdeműnek, vasárnap a Lotus internetes videoadással, ma pedig a Sauber és a Red Bull a holnap kezdődő teszt helyszínén, Jerezben rántotta le a leplet az autóról.
Lotus - vagyis Raikkönen
Vasárnap este mutatták be a nagyközönségnek az E20 kódnevű, tradicionálisan, fekete-arany színkombinációval festett új Lotust. Az autónál is nagyobb volt az érdeklődés a 2007-es, a versenysorozatba most visszatérő világbajnok iránt, de Kimi Raikkönen az internetes bemutatón tőle szokatlan módon nem volt a végletekig szűkszavú. Igaz, a prezentációt is a finn világbajnokra szabták; vagyis: az utóbbi éveket ralizással is töltő Raikkönennek hagyták, hogy csak annyit beszéljen, amennyit akart. A dolog meglepően jól működött.
Gerard Lopez a csapat társtulajdonosa reális célnak tekinti a konstruktőrök vb-pontversenyében a Lotust a negyedik helyre. - Erős autónk és két nagyszerű pilótánk van. Mindezek ismeretében elfogadható, ha a mezőny első felében szeretnénk zárni az idei szezont - fogalmazott a prezentáción Lopez.
Sauber - a svájci-japán Ferrari
A BMW által néhány éve egyszerűen cserbenhagyott Peter Sauber - miután visszavásárolta a cégét és stabilizálta a kiadás-bevétel-eredményesség szentháromságát egy magafajta kiscsapat számára - tavaly már kifejezetten nehezen élte meg, hogy az alakulata tavaly inkább az év elején alkotott maradandót. A legjobban talán Kobajasi előzésorgiája hiányzott, de erre 2011-ben sem a kocsiból, sem a japán pilótából nem tellett. A hétfő délelőtt bemutatott C31-től így mi mást várhatna a svájci csapattulajdonos, mint a rendszeres pontszerzést.
- Ugyanolyan erősen szeretnénk elkezdeni a mostani idényt, mint tettük azt tavaly. Célunk a rendszeres pontszerzés, amellyel a világbajnoki pontversenyben is előrébb végezhetünk, mint 2011-ben - mondta a prezentáción a csapatfőnök. A versenyeken ennek végrehajtását Sauber ugyanazokra bízza, mint tavaly: a japán Kamui Kobajasira és a mexikói Sergio Perezre.
Red Bull - a bikát is orrba vágták
Bár Helmut Marko, a Red Bull izgága, médiakedvelő tanácsadója a múlt héten nem átallott úgy fogalamazni, hogy az új Redbull nem lesz olyan csúnya, mint a Ferrari, az elmúlt két évben világbajnokot adó istállónál is ugyanazt az utat választották a kocsiszekrény orrának tervezésénél, mint - a McLaren kivételével - minden eddig bemutatkozó csapatnál. Az orrcsúcstól az első kerék magasságáig elérve, a bikáknál is ott az bizonyos lépcső.
Az új versenyautó bemutatója egyébként a Red Bullnál is az interneten volt, és bár a dizájnos videó előtt két rajzolt kép is megjelent a konstrukcióról, Mark Webbert és Sebastian Vettelt autó közelében (benne!) majd csak a holnap kezdődő jerezi teszten lehet látni. Addig be kell érni ennyivel.
Kovács Kokó István: Nem baltával rontok be az irodába
Gazdasági és jogi átvilágítást ígért a Magyar Ökölvívó Szakszövetség újonnan megválasztott elnöke, Kovács Kokó István. Atlanta olimpiai bajnoka a rá váró feladatok mellett beszélt arról, mekkora szerepe lehetett a politikának a megválasztásában, miként alakult a viszonya Erdei Zsolttal, miért indul nála hatalmas mínusszal a szövetségi kapitány, és hogy miért ilyen határozott a véleménye Imane Helif ügyéről. Interjú.