A Forma-1 a favoritokról, a nagy csapatokról és a futamgyőzelmekről szól elsősorban. A háttérben azonban zajlik egy külön verseny is, aminek nyertese leginkább annak az esélyét nyeri el, hogy a következő évben is pilótaüléshez juthasson.
Az újoncok rangsorában a hvg.hu a keserű pirulát érő, sereghajtó pozíciót a Marusa-Virgint hajtó Jérôme d'Ambrosiónak ítélte oda. Hiába, hogy a belga pilóta korábban a GP2-es DAMS-nál jól teljesítve jogot nyert előbb a Renault, majd a Virgin csapatok F1-es tesztpilótaposztjára, a debütálás olyan rosszul sikerült a Virgin 2. számú versenyzőjeként, hogy a vasárnapi futam után el is köszöntek tőle.
D'Ambrosiot még menedzsere, az az Eric Boullier sem tudta megmenteni, akit leginkább a Lotus csapatfőnökeként ismert a nyilvánosság. A belga pilótának aligha adatik meg többé, hogy a repülő cirkuszban száguldozzon. Az újoncok versenyében az idén ugyan nem volt sem új Raikkonen, sem új Alonso, de figyelemre méltó teljesítményre volt képes Paul di Resta, aki bizonyította, hogy a Forma-1-be jutni nem csak a forma autós versenyszériákon keresztül lehetséges.
Di Resta a pályafutását ugyan gokartozással kezdte, és bár 2003-2004-ben a brit Formula Renault sorozatban versenyzett, 2006-ban pedig a Formula–3 Euroseries bajnokságot nyerte meg és győzött a Masters of Formula–3 viadalon is, 2007-től a német túraautó-bajnokságban (DTM) talált magának pilótaülést.
A Mercedes pilótájaként az első évben a legjobb újonc lett, 2010-ben pedig, amikor a DTM bajnokságot megnyerte, már a Force India csapat tesztpilótája is volt. Noha a pilótaülés megszerzésében nagy szerepe volt a csapatnak motort szállító Mercedesnek, di Resta már az első két versenyt is a pontszerző, 10. helyen fejezte be. Az idény végére a Force Indiánál olyannyira megerősödött, hogy az addigi csapatkedvenc Sutil azzal együtt, hogy jóval több pontot szerzett (42), mint di Resta (27), valószínűleg más alakulatnál kell folytassa majd a versenyzést.
Az év újoncai közt említés érdemel még az olykor meg-megvillanó Sergio Pérez (aki a Sauber színeiben 14 pontot szerzett, és a brit nagydíjon a 7. helyig jutott, a japánon pedig a 17. helyről rajtolva lett végül 8.), és a Red Bull támogatásával a Hispania Racing Teambe segített ausztrál Daniel Ricciardo is, aki az év végére a jóval tapasztaltabb Vitantonio Liuzzi életét rendre megkeserítette.
A többiekről nem nagyon tudunk mit mondani.
Idén a halálra kerestek legtöbbször a Wikipédián
De ennél azért vidámabb témák is előkerültek Taylor Swifttől kezdve az amerikai politikusokon át, egészen a párizsi olimpiáig a top25-ös listán.