A Forma-1 a favoritokról, a nagy csapatokról és a futamgyőzelmekről szól elsősorban. A háttérben azonban zajlik egy külön verseny is, aminek nyertese leginkább annak az esélyét nyeri el, hogy a következő évben is pilótaüléshez juthasson.
A 2011-es Forma-1-es szezon Sebastian Vettel és a Red Bull Racing dominanciáját hozta, ami akár unalmassá is tehette volna az évet, de a sok változtatásnak köszönhetően - gumik, DRS - mégsem volt egysíkú az idény.
A 2011-es Forma-1-es szezon egyik legváratlanabb győzelmét Jenson Button (McLaren) aratta, aki a Kanadai Nagydíj hajrájában nemcsak nyomás alatt tartotta, de az utolsó körben ki is használta Sebastian Vettel (Red Bull Racing) hibáját.
Évek óta húzták a szájukat az elemzők, mondván: túl kevés az előzés a Forma-1-ben. Aztán idén bejött a DRS, azaz az állítható hátsó szárnyak, és bár önmagában ez nem volt elég az üdvösséghez, kétségtelen, hogy a látványos helycserékben nem volt hiány 2011-ben.
A 2011-es Forma-1-es év legnagyobb egyéni harca nem a világbajnokságért folyt. Szezon közben Lewis Hamilton (McLaren) és Felipe Massa (Ferrari) többször is ütköztek egymással, ami nem ritkán a pályán kívül is konfliktusokhoz vezetett. A szezon végén azonban megvolt a nagy összeborulás.
A Forma-1 jövőjére is komoly hatással lehetnek a csapatok költségeinek jövőbeli csökkentéséről szóló tárgyalások. Bár az elmúlt években 1,2 milliárd dollár párolgott el az F1-ből, a jövőben fordulhat a kocka, ez pedig alááshatja a 2009-ben megindult racionalizálási folyamatot. Az elvileg közmegegyezés során kialakított korlátok már eddig is számos vitát szültek, s a parázs hangulatot csak fokozhatja, hogy idővel a szponzorok is visszatérnek a száguldó cirkuszba. Kétrészes sorozatunk második epizódjában azt nézzük meg, miért nem működhet hosszú távon a takarékosság az F1-ben.
Christian Horner, a Red Bull Racing csapatfőnöke dicsérte fiatal pilótáját, a német Sebastian Vettelt, aki Abu-Dzabiban bizonyította, hogy még kétszeres világbajnokként is úgy szívja magába az új információt, mint egy szivacs.
Lewis Hamilton és Sergio Pérez egyaránt három rajthelyes büntetést kaptak a Forma-1-es Indiai Nagydíjon, mert az első szabadedzésen figyelmen kívül hagyták a kettős sárga zászlós jelzést.
Mark Webber, a Forma-1-es Red Bull Racing pilótája elmondta, maximális támogatást kap a csapatától, hogy az idei világbajnoki pontversenyben megszerezze a második helyet. Nemcsak a hétvégi Indiai Nagydíjon, hanem a szezon utolsó futamain is.
Sebastian Vettel beismerte, hogy butaságot csinált a Dél-koreai Nagydíj utolsó körében, amikor a leggyorsabb körre hajtott, pedig az már rég megvolt, közben pedig csapata konstruktőri világbajnoki címével játszott.