Egy Forma-1-es szezonban rengeteg pletyka lát napvilágot. Hármat kiválasztottunk, az egyiknek még magyar érdekeltsége is volt.
1. Robert Kubica. A lengyel pilóta 2011 február elején súlyos sérülést szenvedett egy olaszországi raliversenyen, és a szalagkorlát majdnem levágta a jobb kezét. A gond nemcsak ez volt, hanem hogy a pilóta annyi vért veszített, hogy rövid ideig még az élete is veszélybe került.
A Renault GP-nek azonnal találnia kellett valakit első számú pilótája helyére, és hosszas huzavona után a német Nick Heidfeldre esett a választás, aki a BMW Sauber istállónál még éppen Kubica csapattársa volt.
Azonnal megindult a találgatás, hogy a lengyel mikor ülhet újra Forma-1-es autóba, illetve hogy egyáltalán visszatérhet-e egy ilyen súlyos baleset után. Egy F1-es pilótának ugyanis olyan komoly és aprólékos mozdulatokra kell használnia a kezét és ujjait, amire könnyen lehet, hogy a lengyel pilóta már sosem lesz képes.
Rossz ómen az olasz Alesandro Nannini példája, aki édesapjával 1990-ben szenvedett helikopterbalesetet, mely levitte a jobb kézfejét. A levált testrészt sikeresen visszavarrták, Nannini pedig egy év múlva megpróbált újra Forma-1-es autóba ülni, de jelezte, hogy a kéz már nem bírja a terhelést. Befejezte pályafutását, idén novemberben pedig Kubica jelentette be, hogy nem tér vissza 2012-ben.
2. Kimi Räikkönen. A Forma-1 utóbbi éveinek egyik legnépszerűbb pilótája 2009-ben, alulmotiváltan vonult vissza a sportágtól, és a Finnországban rendkívül népszerű ralizásra adta a fejét. Azonban hiába tartották tehetségesnek, komoly eredményt nem sikerült elérnie.
A média és a szurkolók ezért minden évben tudni vélik, hogy a finn mikor és hova tér vissza. Tavaly egyszer már összeboronálták a Renault csapatával, aminek az lett a vége, hogy az érintett is megszólalt. Felháborodott azon, hogy a nevét reklámcéllal felhasználják, és lezárta a pletykákat.
Az idén aztán újra felmerült a neve, ami nem csoda, hiszen ha Kimi Räikkönen 2012-ben nem tér vissza, akkor nagy valószínűséggel soha. A hírek arról szólnak, hogy a finn pilóta és menedzsmentje már felvette a kapcsolatot a Williams istállóval, ahová Rubens Barrichello helyére ülne. Érdekes, hogy eddig senki sem cáfolt - a pilóta sem -, sőt a hírek szerint meg is jelent a csapat bázisán, de magas bérigényei miatt egyelőre még nincs megállapodás. Szóba került, hogy az egyik Toro Rosso ülésbe kerülhetne, és az is, hogy egy év visszaszokást követően Michael Schumachert válthatná a Mercedes egyik autójában. De ezek a pletykák egyelőre nem igazolódtak.
Azóta a finnt a Lotus Renault-val is összehozták. A legfrissebb "tutibiztos" hír pedig az, hogy a Lotus rövidesen be is jelenti a megállapodást.
2. A kalocsai mintás overall. A hír leginkább - sőt, kizárólag - a magyar szurkolókat foglalkoztatta. A júliusi Magyar Nagydíj időmérő edzésén a McLaren két pilótája, Lewis Hamilton és Jenson Button is egy kalocsai mintás overallban ültek volán mögé.
A Hugo Boss oldalán ugyanis egy designverseny indult, amely lehetővé tette, hogy a McLaren pilótái minden futamon azokat a beküldött felsőket viseljék, melyek terveit a zsűri a legjobbnak találja. Így nyert itthon a Kalmár István tervezte kalocsai minta.
A szezon utolsó futamára új szavazás indult, amit megint csak a magyar terv nyert meg, azzal a szépséghibával, hogy a német szervezők jelezték, szabálytalanságot vettek észre, mert bizonyos IP-címekről túl rövid idő alatt túl sok szavazat érkezett. Ezért aztán kihozták győztesnek a német ruhát.
A felháborodás miatt végül mégis új szavazást írtak ki, így a magyar overall is bekerült, amit Jenson Button viselt az évadzáró futamon.
Kovács Kokó István: Nem baltával rontok be az irodába
Gazdasági és jogi átvilágítást ígért a Magyar Ökölvívó Szakszövetség újonnan megválasztott elnöke, Kovács Kokó István. Atlanta olimpiai bajnoka a rá váró feladatok mellett beszélt arról, mekkora szerepe lehetett a politikának a megválasztásában, miként alakult a viszonya Erdei Zsolttal, miért indul nála hatalmas mínusszal a szövetségi kapitány, és hogy miért ilyen határozott a véleménye Imane Helif ügyéről. Interjú.