A hvg.hu az újonc Virgin Racing csapatának vendégeként nyerhetett betekintést a Forma-1 belső világába. Garázstúra, beszélgetés a mérnökökkel, találkozás a sztárokkal: ízelítő a paddock hétköznapjaiból.
„Megszereztük a pole pozíciót! – örvendezett Timo Glock barátnője, miután az eredményjelző kiírta az időmérő edzés első szakaszának eredményeit. A Virgin Racing német pilótája ugyanis megelőzte a Lotus mindkét versenyzőjét, Jarno Trullit ás Heikki Kovalainent is, ami a két csapat rivalizálásának fényében nagy szó.
A Paddock-terület egészen más világ; ebből a hvg.hu munkatársa is ízelítőt kaphatott az FxPro jóvoltából, a szombati napon ugyanis a Virgin Racing csapatának paddockjában járt. Az embernek itt hozzá kell szoknia, hogy Robert Kubica jön vele szembe, esetleg Fernando Alonsót vagy Felipe Massát csípi el, amint éppen a Ferrari mobil palotájából indulnak az időmérő edzésre. A belépőkapun innen egy szurkolónak uralkodnia kell magán, legrosszabb azonban mégis az, ha egyben újságíró, mégis vendégként van a paddock területén.
A Forma-1 szereplői kedvesek és készségesek ugyan, de leginkább annak nyilatkoznak szívesen, aki rámenős, de nem tolakodó, és főleg ha a nyakában ott lóg a sajtókártya. Vagyis hiába sikerült találkoznom az említett sztárokon kívül Bernie Ecclestone-nal, Niki Laudával, David Coultharddal vagy Ross Brawnnal, érdemi beszélgetésbe csak vendéglátóm, a Virgin Racing kollégáival bonyolódhattam.
A személyzet főnöke meggyőzően bizonygatta a Virgin által idén bevezetett, egyedüliként használt és forradalmi újításként aposztrofált CFD (Computational Fluid Dynamics) számítógépes rendszer hatékonyságát, mely szerinte pár év fejlesztés és tapasztalat után felválthatja a 25 éve előszeretettel használt - ugyanakkor jóval költségesebb - szélcsatornát.
A hangsúly természetesen a költségcsökkentésen van, mert az újonc csapatokkal kapcsolatban leginkább pénzügyi gondokról és a bizonytalan Forma-1-es jövőről hallani leginkább. "Hallottam, hogy Bernie mondott valamit ezzel kapcsolatban a napokban, a média pedig elterjesztette - mondta Ewen Honeyman, a Virgin csapatának szponzorációjáért felelős menedzserévé avanzsált egykori Williams-mérnök. - "Nincs ebben semmi különös, lassan nem telik el úgy hét, hogy Mr. Ecclestone ne nyilatkozna valamit."
Közben a csapat két pilótája, a német Timo Glock és a brazil Lucas Di Grassi éppen a hátam mögött ebédelt, Honeyman pedig elmondta, hogy a két fiatalembernek óriási szerepe van a csapat jövőjében. Az istálló ugyanis már a 2011-es célokat tervezi. Remélik, hogy jövőre olyan kocsit sikerül összerakni, ami nem marad el öt másodperccel a mezőnytől, legyőzi a nagy rivális Lotust és akár még a Force Indiát is beéri.
Ebben nagy segítségükre lehet Nick Wirth technikai igazgató, valamint az említett két versenyző. "Timo tapasztalt pilóta, a neve jól cseng a Forma-1-ben, nagyot húztunk a leigazolásával. Lucas az egyik legtehetségesebb újonc, szerintem jó esélye van az Év Felfedezettje-díjra. Nick Wirth tapasztalata pedig garanciát jelent nekünk."
Az eszmecsere a garázsban folytatódott, ahol meglepően kis helyen zsúfolódott össze gép és ember. Bárhova álltam, fél percen belül úgy éreztem, útban vagyok és valószínűleg útban is voltam. A szerelők rutinosan kerülgettek. "Ez semmi Monacóhoz képest" - mondta az egyikük arra a kérdésemre, hogy van-e itt egy nyugodt hely, ahol egy "garázsidegen" vendég egy percnél tovább állhat. - Ott fele ekkora helyen kell boldogulnunk, és azt is megoldjuk valahogy."
Az amúgy is barátságos hangulat az időmérő edzés alatt sem volt túl feszült, hiszen "csak" a Lotus autóit kellett megelőzni. "Hol ők a gyorsabbak, hol mi, ez a csata idén eldöntetlen kettőnk között" - így Honeyman. A Virgin-paddock hangos üdvrivalgása jelezte, hogy ezúttal ők kerültek ki győztesen, a csata azonban négy hét múlva Belgiumban folytatódik.
Úszóelnök: Sokadszorra alázzák meg Virth Balázst
Wladár Sándor szerint az, ahogyan Milák Kristóf korábbi edzőjével bánnak, egyenesen történelemhamisítás. Úgy fogalmazott: „fekélyes a seb, és egyre mélyül. Hosszú időt igényel a gyógykezelése”.