Hülyeségeket beszélő előadók és nyálcsorgató amerikaiak
Európai kollégáikat irigylő amerikai zsurnaliszták, előre csomagolt tartalom, s gusztustalan ólálkodás a Teremtés körül. Médiabloggerünk heti terméséből szemezgettünk.
Kinek kell az előrecsomagolt tartalom?
A médiaipar egy része egyre kevésbé különbözik a rokon iparágaktól, így például a zeneipartól. A sztárbemondók, sztár műsorvezetők és a sztárzenészek előállításának, működtetésének módja szinte azonos. Sokkal kevésbé érvényes viszont ez az analógia a nyomtatott lapokra, vagy az internetre.
Reklámhét
Már a Reklámhét rádióreklámja is meghökkentően gusztustalan. (Leírva is kétségbeejtően primitív az egész, de a megvalósítással sikerült még tovább rontani rajta.) Én magam ugyan nem vagyok hívő, mégis úgy gondolom, hogy a Bibliát békén kellene hagyni, a teremtésmítoszt nem kéne kutyatáp, vasárnapi reggeli lap, vagy akár reklámrendezvény céljaira kölcsön venni.
Tartsd vissza
Szegény amerikai újságírókról lesz szó, akik egyes európai lapokat olvasva csak csorgathatják nyálukat. Nem látszik lazulni az eddigi szigor, az amerikai újságíróktól továbbra is a tények és a vélemények szigorú szétválasztását követelik főnökeik.
Fogd a pénzt és Diggd!
A hírek gyűjtése és szűrése korábban egyaránt az újságírók feladata volt. A Digg.com model most bebizonyította, hogy ezt a funkciót maga az olvasóközönség (közösség) kitunően el tudja látni. A jövőben tehát az újságíróknak elsosorban az információk begyűjtésére kell koncentrálniuk.
Ugyanaz (a másik) oldalról
Felkészületlen, provokatív, vagy hülyeségeket beszélő előadók más rendezvényeken is előfordulnak. Ebben a történetben az a szép, hogy az ONA (Online News Association) konferenciáján igen nagy az egy négyzetméterre eső újságírók és bloggerek száma. Ők pedig természetesen nem hagyták szó nélkül ezt az esetet.