Ők az ideális felhasználók, akik már kiszakíthatatlanok a technikai környezetből.
Ők az ideális felhasználók, akik már kiszakíthatatlanok a technikai környezetből. Nemcsak élnek a technikával, hanem benne élnek: használják munkájuk során, szórakozáshoz, művészetük is ezen keresztül valósul meg - alkotó és befogadó részről egyaránt.
A történetszövésben fő szálként is megjelenik a mindenre értelmezhető, titkos és vonzó jelző, az underground. Gibson Blue Ant-trilógiájának (Trendvadász, Árnyvilág) zárókötetében olyan időszerű témákat vizsgál, amelyek közvetve teszik fel a mai kor emberének a kérdést: mit eredményezhet az állandó információfolyam, és az ahhoz való hipergyors hozzáférés, a tartalmak megfelelő szűrése és annak hatása az üzleti- és magánéletre, a politikára, a katonai döntésekre és a hírszerzésre?
Olvasmányos, fantáziadús, kritikus és pontos, nem a jövőben, hanem sokkal inkább a jelenben játszódik, emellett megteremti a sci-fi rajongók által imádott hangulatot.
William Gibson - élet a Neurománc után
William Gibson amerikai-kanadai író. Hírnevét az 1980-as évek közepén tudományos-fantasztikus irodalomban szerezte meg a mára kultműnek számító Neurománccal. Stílusát egyedien részletdús, kifinomult ábrázolások, erőteljes víziók, szerteágazó és egymásba fonódó cselekményszálak, a technológiai-társadalmi kölcsönhatások több rétegű elemzése és újrafogalmazása jellemzi. Imádja az ellenkultúra filozófiáját. A vietnami háború idején a katonai behívó elől Torontóba szökött, ahol az 1960-as évek végéig maradt, és a hippi-szubkultúrák színes mindennapjait élte és tapasztalta, ez későbbi munkáira is jelentős hatással volt.
William Gibson: Nyomtalanul
Metropolis könyvek, Galaktika 2011.
Megrendelheted itt vagy itt.