Vége a Szépművészeti Múzeum rendhagyó, vizes kiállításának: a Városligeti tóból eltűntek az úszó szobrok. Kicsiny Balázs installációja a HVG-székház elé került.
Május 24-én nyílt és szeptember elején zárult a Szépművészeti Múzeum Művészet a tavon (Art on Lake) című kiállítása, melyre három évig készültek a kurátorok és körülbelül félmillió euróba (több mint 130 millió forintba) került. A tavon 17 ország 25 kortárs európai művészének – közülük öt magyar – alkotását állították ki, 20 ezer négyzetméteren.
Kelemen Zénó Gömbölyített hurok elnevezésű geometrikus alkotása 50-100 led lámpát rejtett, trükkösen megvilágítva a művet. Németh Ilona Munkácsy-díjas képzőművész két tizenkét négyzetméteres úszó kertet alakított ki és ültetett be növényekkel. El-Hassan Róza magyar-szír képzőművész roma kosárfonókkal közösen készítette a szimbolikus jelentéssel bíró Felkiáltójelet. Az időközben elhunyt Pán Márta kétrétegű, plexiből készült szobrát is kiállították, melyben cső segítségével vándorolt a folyadék.
Kicsiny Balázs Késleltetett útra kelés, siettetett hazatérés című installációja négy bukósisakos alak és négy egymásba kapcsolódó kocsi köré épült. A bukósisakos férfiak már Kicsiny 2010-es, Időszakos feltámadás című installációjában is felbukkantak: a sakktábla mintás sisakot viselő figurák egy asztal körül ültek.
A Késleltetett útra kelés, siettetett hazatérés egyfajta vizuális paradoxon, azt sugallja, hogy ha elindulunk, soha nem lehetünk biztosak benne, hogy ugyanoda érkezünk vissza. Az alkotás szeptember 12-től a HVG székháza előtt látható.