Vállalkozás hvg.hu 2018. május. 09. 12:44

Hat utasból csak egy tudja, hogyan kérhet kártalanítást, ha késik a repülője

Egyre nagyobb üzlet a késő vagy törölt repülőjáratok utáni kártalanítás behajtása.

A légitársaságok nem fizetnek önként, ha egy járatot törölni kell, az utasok többsége pedig nem ismeri a jogait – olvasható az e heti HVG Gazdaság rovatában. Pedig lassan 15 éves az az EU-s jogszabály, amely szerint ha egy légi járatot törölnek vagy háromórásnál nagyobb késéssel érkezik meg, akkor az útvonal hosszától függően 250, 400, vagy 600 euró kártalanítás jár az utasoknak.

Az AirHelp nemzetközi szolgáltató úgy számol: az utasok 85 százaléka nem ismeri a lehetőségeit, így csak a kontinens légitársaságai 5 milliárd eurót spórolhattak meg azzal, hogy 13 millió utasnak nem fizettek.

Sokszor például akkor is a rossz időjárásra hivatkoznak a cégek, ha nem ez volt a késés oka, és az is kérdés, hogy ha nem a légitársaság saját dolgozói sztrájkolnak, hanem például a légi irányítók, akkor jár-e kártalanítás.

Miután a cégek nagy része az egyedi utaspanaszokat nem veszi komolyan, a piaci résre tucatnyi behajtó, illetve ügyvédi iroda ugrott rá. Egyéni utaskövetelésekre általában nem is válaszolnak a légitársaságok, ügyvédi felszólításokra annál inkább.

Részletek az e heti HVG Gazdaság rovatában.

HVG
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.