Vállalkozás hvg.hu 2015. február. 05. 14:31

Négyszeresére nőtt az Origo állami reklámbevétele

A TV2-nél és az Origónál nőttek egy év alatt a legnagyobbat az állami reklámbevételek. A TV2-nél több mint kétszeres, az Origónál négyszeres volt az ugrás. A TV2 toronymagasan veri az egész mezőnyt: a legtöbb állami hirdetési pénzt, több mint 10 milliárd forintot ott költik el.

Ha az állami reklámokból származó bevételeket nézzük, megérte az Origónak a főszerkesztő leváltása és a szerkesztőség nagy részének távozása: a csütörtöki Figyelőben közzétett statisztika szerint ugyanis a cég állami reklámbevétele 2013-hoz képest a négyszeresére nőtt.

A tavalyi 260 millió forinttal szemben áll a 2014-es 1,06 milliárd forint.

Hasonló mértékű növekedést csak a TV2 produkált: míg tavaly 3,61 milliárd forintot költött az állam, hogy ott hirdessen, 2014-ben már 10,63 milliárdra nőtt ez az összeg.

MTI / Mohai Balázs

Ezzel a TV2 az állami reklámköltések első számú kedvezményezettje. Utána következik a Nyerges Zsolt-féle Publimont Kft. 4,4 milliárddal, majd a Metropol 2,33 milliárd forintos állami reklámbevétellel. A Class FM 1,88 milliárd forintot kaszált, a JCDecaux-nak pedig 1,65 milliárd forintos bevétele származott állami hirdetésekből 2014-ben.

Hatodik helyre futott be at M1, ahol 1,56 milliárdot költött az állam, utána következik az Origo-Adnetwork, majd az RTL Klub 1,04 milliárddal. A Magyar Nemzethez a 2013-asnál kevesebb állami reklámpénz folyt be, 910 millió forint, míg az Euro Awk a tizedik helyen végzett 860 millió forinttal.

Az állam csaknem 9 milliárd forinttal több közpénzt költött reklámokra tavaly, mint 2013-ban.