A Maseratinál például közel 80 százalékos volt a visszaesés.
A Stellantis olaszországi autógyártása 2024-ben 37 százalékkal esett vissza és a FIM-CISL szakszervezet jelentése szerint a cégcsoport tavaly mindössze 475 090 járművet gyártott Olaszországban, szemben a 2023-as 751 384 darabbal – írja a MarketScreener.
A legnagyobb csökkenést a személygépkocsik gyártása szenvedte el, amely 46 százalékos visszaeséssel 1956 óta a legalacsonyabb szintet érte el, míg a haszongépjárművek gyártása 17 százalékkal csökkent. Az olaszországi visszaesést többek között a gyenge kereslet, a szabályozási bizonytalanságok és az erős kínai verseny is fokozta.
A cégcsoport, amelyet 2021-ben hoztak létre a Fiat Chrysler és a PSA-Peugeot egyesülésével, öt autógyárat és egy haszongépjárműgyárat üzemeltet Olaszországban. Különösen nagy visszaesést tapasztaltak a torinói Mirafiori gyárban, ahol a termelés 70 százalékkal esett vissza, de a Maserati modenai üzeme még ennél is nagyobb, 79 százalékos csökkenést mutatott. Ferdinando Uliano, a FIM-CISL szakszervezet vezetője szerint a Maserati helyzete különösen aggasztó, és világos, részletes intézkedési tervre van szükség a márka jövőjének biztosításához.
A Stellantis decemberben bejelentette, hogy 2025-től 2 milliárd eurós beruházást tervez Olaszországban az új modellek gyártására, amely növekedést hozhat az iparág számára 2026-tól. Ezzel párhuzamosan a FIM-CISL csatlakozik egy februárra tervezett európai szintű tiltakozáshoz, amely az autóipar válságának kezelésére irányul. A szakszervezet azt szorgalmazza, hogy az EU vizsgálja felül a 2025-től érvényes szigorú kibocsátáscsökkentési célkitűzéseket, amelyek véleményük szerint súlyosan érinthetik az európai autógyártókat.