A Synetiq szoftverével még azelőtt le lehet olvasni az EEG-fejpántot viselő felhasználók érzelmeit, mielőtt ők tisztába kerülnének vele. A technológia forradalmi újítás lehet a reklámiparban, hiszen segítségével kideríthető melyik reklám kelt nagyobb hatást a nézőben
A budapesti székhelyű Synetiq neuromarketing platformnak hívja azt az eszközt, amivel agyhullámokat, szemmozgást, illetve pszichológiai, érzelmi reakciókat mér üzleti célok érdekében. Vagyis kideríthető, hogy melyik reklám kelt nagyobb hatást a nézőben, vagy melyik aktuális filmkocka mozgatja meg jobban az emberek ingerküszöbét. Ez jól jöhet reklámok elkészítésénél, videojátékok tesztelésekor vagy bankolási szokások vizsgálatakor. A Synetiq eredményeivel hatékonyabban lehet értékesíteni és marketingelni, ami költségcsökkentő lehet a megrendelő cégeknek. A találmány ugyanakkor nem teljesen ismeretlen, más vállalatok is kínálnak hasonló fogyasztói teszteket (pl. big data előrejelzés), amelyeket nemzetközileg elismert cégek használnak, mint a Microsoft, Yahoo!, vagy a Chevrolet. A budapesti csapat azonban ígéretesnek bizonyul: ötletük megnyert egy finn akcelerátor programot, a Startup Saunát, melynek keretében Helsinkiben dolgoztak 2013-ban. Most Nagy-Britanniában és Németországban próbálnak piacot szerezni. A csapat Ottlik Dávid ügyvezetőből, Divák Ádám technológiai vezetőből, illetve egy magyar pszichológusból és egy spanyol mérnökből áll.