2008. szeptember. 29. 17:25 MTI Utolsó frissítés: 2008. szeptember. 29. 17:16 Vállalkozás

Támogatás vállalkozóknak a japán piacra jutáshoz

Az EU Gateway programja június óta szakmai tanácsadással segíti azokat az európai vállalatokat, amelyek a japán, illetve dél-koreai piac felé szeretnének nyitni és lehetőséget kínál a célpiacokon egyhetes üzleti eseményeken való részvételre - hívja fel a figyelmet a Deloitte.

A tanácsadó cég hétfői sajtóközleménye ismerteti: az üzleti együttműködési program új szakasza a "Gateway to Japan" kampány tapasztalataira épül, amelynek keretében az elmúlt 14 év során mintegy 2.500 európai vállalkozás talált japán üzleti partnerekre. A program a hagyományos üzleti kiutazásokkal ellentétben
folyamatos támogatást jelent az európai vállalatok számára a Japán, illetve Korea felé való terjeszkedésük során. 
   
A korábbi "Gateway to Japan" Program (1994-2007) visszahangja egyértelműen pozitív volt a növekvő számú üzleti kapcsolat és befektetési lehetőség tükrében - írja Deloitte. A program keretében az elkövetkező hat évben mintegy harminc kiutazást terveznek Japánba és tizenötöt Koreába. A kiutazásokra iparáganként kerül sor: 40 európai vállalat látogathat Japánba, 30 Koreába.