Évi százmillióért költözik új irodába a BKK
Évi nettó százmillió forintért bérelt belvárosi székházba költözik a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) – tudta meg a Blikk, ezt pedig a BKK sajtóirodája is megerősítette, ám a szervezet szerint ez jelentős megtakarítást jelent.
A többek között a BKV felügyeletét is ellátó szervezet a VII. kerületben, a Rumbach Sebestyén utca 19-21-ben talált új irodát: összesen 3787 négyzetméteren rendezkedhetnek be mintegy 500 dolgozóval. Ide költöztetik a parkolásért felelős Parking Kft.-t, valamint a taxiállomásokat üzemeltető önkormányzati cég munkatársait, és itt alakítják ki az ügyfélszolgálati irodát is – írja a Blikk.
A BKK a lap szerint eddig a Főpolgármesteri Hivatalban működött szétszórt irodahelyiségekben, de mint a szervezet sajtóirodája a Blikk-kel közölte, kinőtték az ottani 2 000 négyzetmétert. A munkatársak szerint így képtelenség rendesen dolgozni, decemberben például ugyanis a hivatali szénszünet akadályozta munkájukat.
A BKK azonban a hvg.hu-hoz eljuttatott közleményében cáfolta a Blikk állítását, miszerint egyedül a Városházáról költöznének a szervezet munkatársai az új irodaházba, hiszen ma összesen 3 helyszínen végez tevékenységet a központ. A 2012 januárjában átvett tevékenységek (parkolásüzemeltetési, teherforgalmi behajtási, közútkezelési, taxiállomás-üzemeltetési feladatok) többségét pedig ma is bérelt, az új helyszínnél drágább irodákban működnek.
A BKK ezért felmondta a Parking Kft. 2010 elején megkötött irodabérleti szerződését, ezzel 25 millió forintos megtakarítást érve el, valamint a korábbi taxiállomás-üzemeltető Kft. Krisztina körúti irodabérleti szerződését is, az átvett munkatársaknak azonban nincs elég hely a BKK-nak a Városházán biztosított irodákban. Ezért a vállalat közleménye szerint a hatékony munkavégzéshez szükséges feltételek megteremtése, illetve a közpénzekkel való takarékoskodás miatt döntött 2011. júniusában a költözést előkészítő tender lefolytatása mellett.
A szervezet közölte, a szabályoknak megfelelő tenderen választotta ki a megfelelő irodát, ezt megelőzően pedig mintegy 10 piaci bérirodaházat és számos fővárosi tulajdonú ingatlant vizsgáltak meg, amelyből végül három ingatlant találtak alkalmasnak a tendereztetésre. A főváros saját tulajdonú ingatlanaiban a BKK elhelyezésére alkalmas ingatlan nem állt, erre vonatkozóan részletes vizsgálat készült a vagyonkezelő szervezet által.
A közleményben a BKK azt írja, a szerződött díj 11,5 €/m2/hó, melyből 12 hónapon keresztül 50 százalékos engedményt biztosít a bérbeadó. A piaci gyakorlat alapján számított effektív – tehát kedvezményekkel csökkentett – bérleti díj így 9,58 €/m2/hó. Ezen túlmenően a bérbeadó eltekint többek között a szokásos mértékű 3 havi óvadék megfizetésétől.
A BKK a költségvetésével kapcsolatban megemlíti, a Fővárosi Közgyűlés 2012-ben 9,9 milliárd forintban állapította meg, ebből 95 és f él millió forintot plusz áfa az irodabérletre betervezett összeg. A szervezet azonban felhívta a figyelmet arra, hogy a most a BKK által összefogott feladatokra korábban a főváros összesen körülbelül 11 milliárd forintot költött, vagyis többet, mint amennyi a vállalat idei költségvetése, annak ellenére, hogy a tavalyihoz képest nyolcszor annyi pénzből gazdálkodhatnak.
A Blikk által megkérdezett ingatlanszakértők szerint egy belvárosi új irodaházban jó árnak számít a négyzetméterenkénti 10 euró, ennél olcsóbban csak külsőbb kerületekben lehet irodát bérelni.
Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke szerint azonban ha új irodaházba költözik a BKK, akkor már nem lesz szükség a BKV Akácfa utcai székházára.