2007. november. 30. 16:25
MTI
Utolsó frissítés: 2007. november. 30. 16:25
Itthon
Az útdíjak emeléséről tárgyalt a szakmai szervezetekkel a főváros
Az útdíjak emeléséről tárgyalt a szakmai szervezetekkel, érdekképviseletekkel és civil szervezetekkel Hagyó Miklós pénteken Budapesten.
A megbeszélés szünetében tartott sajtótájékoztatón a szocialista főpolgármester-helyettes elmondta, a közlekedési zónák és a behajtási engedélyek tarifái 1990 óta változatlanok, ezért a rendszer ma már nem felel meg a főváros elvárásainak.
A főváros és a szakmai szervezetek között elsősorban a díjemelés mértékében és az új rendszer bevezetésének időpontjában van nézetkülönbség - tette hozzá Hagyó Miklós. A főváros tervei szerint például a 3,5-6 tonnás gépjárművek egy hónapig érvényes behajtási engedélyének ára körülbelül tízszeresére, a 32 tonna fölötti járművekét pedig hatszorosára emelkedne.
Az új rendszert a főváros vezetése 2008 második felében tervezi bevezetni. A fővárost három behajtási zónára osztó rendszer tanulmányait várhatóan márciusra készítik el. Változtatnának az engedélyek kiadásán is: az eddigiekkel ellentétben a jövőben megszűnne az engedélykiadás automatizmusa, azaz "biankó engedélyek" helyett csak rendszámhoz kötött engedélyeket bocsátanának ki.
Az útdíjemelés és az új zónarendszer célja elsősorban Budapest belső kerületeinek tehermentesítése. Hagyó Miklós elmondta, a Belváros zavartalan áruellátását, valamint az építkezések megközelíthetőségét az új szisztémában is biztosítani kell.
A főváros és a szakmai szervezetek között elsősorban a díjemelés mértékében és az új rendszer bevezetésének időpontjában van nézetkülönbség - tette hozzá Hagyó Miklós. A főváros tervei szerint például a 3,5-6 tonnás gépjárművek egy hónapig érvényes behajtási engedélyének ára körülbelül tízszeresére, a 32 tonna fölötti járművekét pedig hatszorosára emelkedne.
Az új rendszert a főváros vezetése 2008 második felében tervezi bevezetni. A fővárost három behajtási zónára osztó rendszer tanulmányait várhatóan márciusra készítik el. Változtatnának az engedélyek kiadásán is: az eddigiekkel ellentétben a jövőben megszűnne az engedélykiadás automatizmusa, azaz "biankó engedélyek" helyett csak rendszámhoz kötött engedélyeket bocsátanának ki.
Az útdíjemelés és az új zónarendszer célja elsősorban Budapest belső kerületeinek tehermentesítése. Hagyó Miklós elmondta, a Belváros zavartalan áruellátását, valamint az építkezések megközelíthetőségét az új szisztémában is biztosítani kell.
Itthon
MTI
2007. július. 20. 16:48
Megjelent ez e-útdíjfizetés bevezetéséről szóló kormányhatározat
Itthon
MTI
2007. március. 28. 18:12
Útdíjat fizettetnének a teherautósokkal a civilek
Gazdaság
MTI
2007. november. 07. 14:12
Négyen tehetnek ajánlatot az elektronikus útdíjszedési tenderen
Gazdaság
MTI
2007. augusztus. 29. 07:58