2007. augusztus. 29. 07:58 MTI Utolsó frissítés: 2007. augusztus. 29. 11:00 Gazdaság

Bukhat az elektronikus útdíjrendszer?

Vagy az új szisztéma kiépítéséről csütörtöki dátummal megjelenő tender jogellenes, vagy a díjellenőrzés közbeszerzési eljárása az. Az egyikben a megrendelő azzal érvel: a díjszedés az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. törvényben biztosított privilégiuma. A másikban viszont éppen ezt adná magánkézbe - olvasható a lapban.

A lap úgy tudja, hogy az elektronikus útdíjrendszer második közbeszerzési eljárásának kiírására a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) olyan ajánlatokat vár, amelyek gondoskodnak róla, hogy lehetőség szerint hazánk több mint 6300 kilométernyi közútján - autópályákon, autóutakon és számos főútvonalon - 2009-től a tehergépkocsik elektronikus módon, a megtett úttal arányosan fizethessenek az úthasználatért. Tendere szabályosságát azonban már kiírása előtt maga a KKK tette kétségessé.

Az új díjrendszer megvalósíthatóságát legalábbis a reménybeli rendszerszállítók szerint befolyásolhatja, hogyan foglal állást a Közbeszerzési Döntőbizottság az új infrastruktúra ellenőrző rendszerének kiépítésére megindított közbeszerzési eljárás folytatásáról. A testület néhány napja meghirdetett vizsgálatának arra kellene választ adnia: megállják-e a helyüket azok az érvek, amelyekkel a KKK alá szeretné támasztani, hogy a beruházást kizárólag az ÁAK Zrt. képes megvalósítani – olvasható a lapban.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Farkas Zoltán 2024. december. 04. 09:30

Egy megatárca veszélyei, avagy Matolcsy György diadalai az első Nemzetgazdasági Minisztérium élén

Unortodoxia bármi áron: ez jellemezte a 2010-es évek elején felálló első gazdasági csúcsminisztériumot. Most, hogy a Pénzügyminisztérium és a Nemzetgazdasági Minisztérium újbóli tervezett összevonásával visszatérhet ez a struktúra a kormányba, felidézzük Matolcsy György miniszteri tevékenységének csúcspontjait a IMF-fel vívott háborútól a magánnyugdíjpénztárak beszántásáig.