Bukhat az elektronikus útdíjrendszer?
Vagy az új szisztéma kiépítéséről csütörtöki dátummal megjelenő tender jogellenes, vagy a díjellenőrzés közbeszerzési eljárása az. Az egyikben a megrendelő azzal érvel: a díjszedés az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. törvényben biztosított privilégiuma. A másikban viszont éppen ezt adná magánkézbe - olvasható a lapban.
A lap úgy tudja, hogy az elektronikus útdíjrendszer második közbeszerzési eljárásának kiírására a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) olyan ajánlatokat vár, amelyek gondoskodnak róla, hogy lehetőség szerint hazánk több mint 6300 kilométernyi közútján - autópályákon, autóutakon és számos főútvonalon - 2009-től a tehergépkocsik elektronikus módon, a megtett úttal arányosan fizethessenek az úthasználatért. Tendere szabályosságát azonban már kiírása előtt maga a KKK tette kétségessé.
Az új díjrendszer megvalósíthatóságát legalábbis a reménybeli rendszerszállítók szerint befolyásolhatja, hogyan foglal állást a Közbeszerzési Döntőbizottság az új infrastruktúra ellenőrző rendszerének kiépítésére megindított közbeszerzési eljárás folytatásáról. A testület néhány napja meghirdetett vizsgálatának arra kellene választ adnia: megállják-e a helyüket azok az érvek, amelyekkel a KKK alá szeretné támasztani, hogy a beruházást kizárólag az ÁAK Zrt. képes megvalósítani – olvasható a lapban.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.