A legfelső vezetés fizetése a dolgozókénál nagyobb arányban csökkent. Ez is része a tavaly kötött megállapodásnak, amelynek értelmében az üzemek bezárásának elkerüléséért a cég fizetéseket csökkent és leépít, ami egyúttal a német autóipar válságának újabb tünete.
A Volkswagen vezetőinek fizetését 300 millió euróval csökkentik 2030-ig, az igazgatótanács nagyobb arányban veszít a béréből, mint a dolgozók vagy a vezetőség többi tagja – írja az Euronews.
A döntésre azután került sor, hogy tavaly év végén a szakszervezetek kiadáscsökkentésekben állapodtak meg a német autógyártócéggel az üzemek bezárásának elkerülése érdekében – legalábbis rövid távon.
A még decemberben tető alá hozott alku többek között évi 15 milliárd eurós megtakarítást ír elő középtávon, amit a munkaerő és a management fizetésének megvágása mellett 35 ezres ezer fős leépítéssel igyekeznek elérni az évtized végéig. Emellett a gyártani tervezett darabszámot is 734 ezerrel csökkentenék.
A szakszervezeti vezetők így is „karácsonyi csodának” nevezték a megállapodást, majd felszólították a céget, hogy a vezetőség is vállalja a felelősséget a visszaesésért, és fönt is húzzák össze a nadrágot.
A Volkswagen szenvedése újabb tünete a kínai autóipar előretörésének és az EU utólag elhibázottnak tűnő szakpolitikájának, melyről itt írtunk korábban.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.