Csak Magyarország szavazott az új brüsszeli alku ellen, amely a politikai hirdetések ügyében teremt rendet.
A politikai reklámtevékenység átláthatóságát és célzott folytatását erősítő rendelettervezetről az Európai Unió állam-, illetve kormányfőit tömörítő Európai Tanács és az Európai Parlament között február végére született meg az alku, a Tanácsban pedig ma szavaztak róla.
A szavazásról közzétett eredmények táblája azt jelzi, hogy egyedül Magyarország szavazott ellene
– vette észre a Portfolio.hu.
A rendeletet azonban ezzel együtt is elfogadták, mert nem volt egyhangúsági követelmény, elég volt a minősített többség.
A módosítás célja többek között az információmanipuláció és a választásokba való külföldi beavatkozás elleni küzdelem. Például a külföldi beavatkozás megelőzése érdekében a választások vagy népszavazások előtt három hónappal tilos lesz reklámszolgáltatásokat nyújtani harmadik országbeli szponzoroknak.
A rendelet emellett megkönnyíti a polgárok számára, hogy felismerjék a politikai hirdetéseket, megértsék, hogy ki áll mögöttük, és tudják, hogy célzott hirdetést kaptak-e, illetve azt is biztosítani kívánják, hogy a politikai reklámok a magánélethez való jog teljes tiszteletben tartása mellett történjenek.
Az új rendeletről részletesen a Tanács oldalán tájékozódhat.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.