A teljes felújítás 217,5 milliárdba került, de ebből új vízszigetelésre már nem futotta.
Az esős-havas időjárás hatására tócsák és látványos vízfolyások alakultak ki a 3-as metró Corvin-negyed, Határ út, Kőbánya-Kispest, Deák Ferenc tér, Forgách és a Pöttyös utcai állomásain, miközben csak nemrég fejeződött be a vonal öt évig tartó, 217,5 milliárd forintos felújítása, és az utolsó állomást májusban adták át, hívja fel a figyelmet a Népszava.
A BKV Zrt. a lapnak a következőkkel magyarázza a metróállomásoknál nem szokatlan, de frissen felújított vonal esetében meglepő fejleményt: „talajvizek és egyéb csurgalékvizek sajátossága, hogy meghatározhatatlanul mozognak a talajszerkezetben, így, ha egy adott vizesedési hibahelyen elvégezzük a vízelzárást, egy közeli helyen újra megjelenhet a vizesedés”.
A társaság azt is hozzátette, hogy „a felújítási időszak közben már aktív, látható vizesedések vízzárása történt meg” – vagyis a felújításkor csak tüneti kezelés történt, csak ott szigeteltek, ahol, már látható volt a beázás.
A BKV válasza szerint „a metró föld alatti épületszerkezetei 30-50 évesek, így a talajvizek és egyéb csurgalékvizek teljes kizárása csak egy teljesen új épületszerkezet (és vízszigetelés) kialakításával lenne lehetséges”. Ez tehát már nem fért bele a 217,5 milliárdba.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.