Gazdaság hvg.hu 2020. május. 24. 09:28

Tengerparti út helyett vidéki nyaralásra készülnek a magyarok

Legalábbis erre a következtetésre jut egy, a Magyar Turisztikai Ügynökség megbízásából készített elemzés. Eszerint az emberek 43 százalékának hiúsult meg idei utazása, és az utazás iránti érdeklődése tavalyhoz képest kevesebb mint felére esett vissza, és aki az enyhítések után utazást tervez, inkább az országhatárokon belül marad.

Tavalyhoz képest kevesebb mint felére esett vissza az emberek internetes érdeklődése az utazásokkal kapcsolatban, és a koronavírus járvány miatt a lakosság 43 százalékának hiúsult meg az idei évre tervezett belföldi vagy külföldi utazása. Ez derül ki A a Lounge Group május 25-re datált elemzésből, amit a Magyar Turisztikai ügynökség megbízásából készítettek.

Ebben többek között idéznek egy áprilisi, 4000 fő megkérdezésével készített reprezentatív közvéleménykutatást, ami szerint az útjukat lemondók egyharmada a járvánnyal kapcsolatos félelmei, másik harmaduk pedig az úticél megközelíthetetlensége miatt nem utazik végül. A kimaradt utakat azonban részben pótolni fogják, aminek a belföldi turizmus lehet a nyertese: a megkérdezettek nagy többsége a hazai utakat tervez a járvány után. A lakosság 36 százaléka belföldi utat tervez, és csak 15 százalékuk külföldit a veszély elmúltát követő három hónapon belül.

Az útnak indulók aktív szabadidős tevékenységre, illetve gyógyfürdő és wellness szolgálgatások igénybevételére készül. Az utazást tervezők harmada a szállodákat, ötöde az apartmanokat, további hatoda a magánszállásokat helyezi előtérbe. A válaszadók a nyár végére, ősz elejére várják a járvány lecsengését, így ezt követő időszakra tervezik utazásaikat.

A vírus okozta bizonytalanság ugyanakkor félelmet szült az utazókban: az emberek fele aggodalommal gondol a járvány utáni utazásokra, 40 százalék attól is tart, hogy le kell majd mondaniuk közelgő utazásukat is.

Az elemzéshez felhasználtak egy, a Neticle intelligens médiafigyelési módszerével készült kutatást is, ami azt vizsgálta, hogy az emberek miről beszélgetnek, mi után érdeklődnek és mit terveznek a belföldi utazásokkal kapcsolatban a publikus közösségi médiás kommunikációjuk során.

Eszerint a többsége a rövidebb belföldi utazások és szabadidős tevékenységek iránt érdeklődött az elmúlt hónapban. Népszerűbbé váltak olyan belföldi desztinációk, mint a Dunakanyar, Tokaj és Sárospatak, de persze az első helyen a Balaton áll, bár a nevére április hónapban 20%-kal kevesebben kerestek rá, mint márciusban, vagy éppen 2019 hasonló időszakában.

Sokat elárulnak a használt szavak a szállástípusokról is: az apartmanok, panziók esetében például tavalyhoz képest jóval kevesebbszer említik a tenger szót, helyette inkább a vidék szó terjedt el. A terasz fontossága is visszaesett, az utazni vágyók az élénk társasági élet helyett inkább a családos jelzővel keresik az optimális megoldást. A főváros környékén népszerűek az egynapos kirándulásra alkalmas úticélok.

zöldhasú
Hirdetés