Az MTVA meg akarja ismerni a lakosság médiafogyasztási szokásait, ezért egy évig egy cég kutatja a műsorokkal kapcsolatos véleményeket.
Kis híján 94 millió forintért fogja kutatni a közmédia a médiapiaci szokásokat egy cég segítségével – írja a G7.hu.
A tendert „közszolgálati médiaszolgáltatók tartalomszolgáltatását támogató médiafogyasztás-kutatásokra” írta ki az MTVA tavaly augusztusban, és csupán egyetlen cég jelentkezett rá, a Társadalomkutató Kft., amely el is nyerte a 12 hónapra szóló megbízást.
A cégnek a kiírás szerint végeznie kell
- nagymintás országos kérdőíves kutatást több ezer emberen, hogy megismerjék a népesség informálódási és médiahasználati szokásait,
- telefonos adatfelvétellel lebonyolított közvélemény-kutatást, legalább ezerfős, országos reprezentatív mintán,
- határon túli médiafogyasztási szokásokra vonatkozó kutatást,
- lakossági online médiahasználati szokásokra vonatkozó kutatást,
- fókuszcsoportos kutatást a műsorokkal kapcsolatos összetett nézői/hallgatói vélemények megismerése érdekében,
- zenei ízléstesztet legalább 300 embert megkérdezve,
- telefonos adatfelvételen alapuló zenei tesztet és a
- rádiók imázsát felmérő kutatást is.
A G7 szerint valószínűleg nagy szüksége van a kutatásokra a közmédiának, mert az elmúlt években a műsoraival nem igazán sikerült eltalálnia a nézők igényeit.
A cikk szerint, ahhoz képest, hogy mekkora összeget költenek el minden évben mások mellett tartalomra is, nem túl izmos, hogy a 30 legnézettebb műsor közé mostanában jobb esetben is csak öt-hat adással tudnak bekerülni.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.