Az Agrármarketing Centrum dinnyekampányt indít a piacokon, és azt is elmondja, a lőrinces (nem az a Lőrinc) dinnye már a múlté, a szezon szeptember végéig tart.
Dinnyefogyasztást ösztönző kampányt indított az Agrármarketing Centrum (AMC), az akcióval az idén hosszabb dinnyeszezonra szeretnék felhívni a figyelmet. Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkára a népszerűsítő kampány zamárdi helyszínén tartott, pénteki sajtótájékoztatón elmondta: 2019-ben várhatóan mintegy 180 ezer tonna lesz a hazai dinnyetermés.
A termelők tudatos fajtaválasztása miatt idén már nem augusztus 10-én, Lőrinc napján ér véget a szezon, hanem kihúzódik szeptember végéig - tette hozzá. Az augusztus 20-án indult, kóstolással összekötött kampány jelenleg három helyszínen zajlik, és a tervek szerint tíz-tizenöt város termelői piacán népszerűsítik a gyümölcs fogyasztását - mondta Ondré Péter, az AMC ügyvezetője.
Szegény gyümölcsnek kalandos nyara volt, a Lidl olcsóbban adta, ami miatt tiltakoztak a termelők, majd a Lidl árat emelt, de épp a termelők ennek semmi hasznát nem látták.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.