Azokat, amiket ellenzékben még hevesen védtek.
Újra napirenden van vasúti mellékvonalak bezárása – írja a Népszava. Arról a 14 mellékvonalról van szó, amelyeket a Fidesz ellenzékben még hevesen védett.
A lap szerint a kis forgalmú vonalszakaszok megszüntetésének előkészítését jelzi az is: Fónagy János államtitkár irányításával már javában tart a párhuzamosságokat csökkenteni hivatott egységes országos vasúti- és buszmenetrend létrehozása. A hírt megerősítette a Népszavának a Közlekedő Tömeg Egyesület egyik alapítója, Gyöngyösi Máté is.
Az alapító emlékeztetett: a MÁV Start Zrt. már tavaly novemberben két Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei vasútvonalon is arra írt ki közbeszerzési pályázatot, hogy a szerelvényeket autóbusszal váltsák ki. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) ugyan megakasztotta a folyamatot, és egyelőre megakadályozta, hogy a kiírásban szereplő december 9-e legyen az utolsó nap, amikor vonat jár a Nyíregyháza–Nyírbátor és a Mátészalka–Csenger vonalon, de a tárca csak általánosságokat tartalmazó akkori reagálása azt erősíti, hogy a háttérben már tárgyalhatnak a kérdésről.
A civil szervezet szerint az állam ráadásul elszánt, további 12 szárnyvonalat akar felszámolni, mert a cég többmilliárdos hiányából mindenképpen szeretne faragni. A korábbi két megszüntetésre ítélt szakasszal együtt 14 vonalat számolnának fel.
(Kiemelt képünk illusztráció.)
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.