Gazdaság hvg.hu 2017. szeptember. 07. 13:43

Sztárépítészek is jelentkeztek a dél-pesti Galvani-híd megtervezésére

Már nagy nemzetközi építész irodák is bejelentkeztek a Dél-Pest, Csepel és Dél-Buda közé tervezett hídra. A nyomvonal elkerülné az összes sűrűn lakott területet, ez lenne előnye és hátránya is.

A nagy nemzetközi építész irodák is érdeklődnek a Dél-Pestet Csepellel összekötő híd iránt, írja egy szakportál híre alapján Vitézy Dávid a Facebookján.

Olyan nagy építész irodák, mint a Knight Architects + ARUP, a Zaha Hadid Architects + Leonhardt, a Andrä und Partner, vagy a NEY & Partners is szerepelnek azon a szűkített listán, amelynek szereplőitől 2018  januárjáig várják a terveket. A tervpályázat eredményhirdetése pedig jövő márciusra várható – derül ki az Archinect News híréből.

A Galvani-hidat a budapesti olimpiához kapcsolódóan álmodták meg, és ugyan a pályázatot már feladták, a hidat máig véresen komolyan gondolják, már a tendert is kiírták rá. Értelme egyes vélemények szerint (erről itt és itt olvashat) nem sok lenne – közel van a Rákóczi-hídhoz, és elkerüli Csepel és Pesterzsébet központját is. A fejlesztési koncepciókban a délebbi, Csepel, Budafok és Pesterzsébet központját összekötő híd fontosabbként szerepelt – ezt támogatta a BKK is –, ennek a Csepel és Pesterzsébet közti szakasza, a Gubacsi híd már megvan, csak bővíteni kellene. Ezen a vonalon tervezték a 3-as villamos vonalának a meghosszabbításását.

Vitézy Facebook-posztja szerint a villamos átvitele a Galvani-hídon is lehetséges lenne – így azonban nem érintené se Csepel, se Pesterzsébet központját.

A hídnak azért lenne előnye is. Tehermentesítené a Rákóczi-hidat, illetve a belvárosból elterelné az autóforgalom jelentős részét, elsősorban az Andor utca-M1-M7-bevezető felől. Vitézy hozzáteszi, a híd megépülte után azonnal meg kell kezdeni a belvárosi forgalomcsillapítás hiányzó elemeinek megvalósítását, pl. a Rákóczi úton. A lakatlan területen haladó híd elvezetné továbbá a forgalmát a mai sűrűn lakott dél-pesti és csepeli területen átmenő főútvonalakról is.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Ligeti Nagy Tamás 2025. január. 05. 19:30

"Nem csak egy eszköz, hanem ügynök" – Harari elmagyarázza, miért veszélyesebb a mesterséges intelligencia az atombombánál is

Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát, úgy döntött: a jövőt megtartja magának. Yuval Noah Harari izraeli történész új okoskönyvében az információs hálózatok fejlődését vizsgálva arra jut, lehet, hogy az emberiség történetét Valaki Más írja.