Több mint félmilliárdot költöttek sertéshús-propagandára, de inkább rosszabb lett a helyzet – írja a Magyar Nemzet.
Tavaly feleannyi sertés sem volt az országban, mint amennyit a kormány ideálisnak tartana, sőt 150 ezerrel kevesebbet számoltak össze annál, mint amennyi a 2012-ben, a disznóhúsevés érdekében indított kampány előtt volt – írja a Magyar Nemzet.
A lap felidézi, hogy 2011-ben a földművelésügyi tárca vizsgálata nyomán kiderült, hogy a húsgyárak többsége külföldről importál termékeihez alapanyagot, többek között a Csányi Sándor érdekeltségébe tartozó Pick Szeged, a Gyulai Húskombinát és a sárvári Sága Foods is.
Ezután állt elő a kormány a sertéságazat felhúzását célzó programmal, 2014-ig hatmillióra emelték volna a sertések számát, csökkentették a disznóhús áfáját, amit a jelek szerint a kereskedők benyelnek, mivel ismét emelkedett a hús áfája.
A Magyar Nemzet szerint a földművelési tárca alá tartozó Agrármarketing Centrum 2013-2015 között 625 millió forintot fordított a sertéshús propagálására (Még Szerbiában is hirdettek), és a kampány ezután is folytatódott, csak erről már nincs pontos adat.
Az Agrárgazdasági Kutatóintézet márciusi kimutatása szerint élő sertéshúsból már három éve többet importálunk, mint amennyit kiviszünk. Tőkehúsból pedig tavaly óta több az import, mint az export, tavaly már 144 ezer tonnát hoztunk be.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.