A brit autógyártás már most visszaesik, az ágazat retteg attól, hogy a neheze az Egyesült Királyság unióból való kilépése után jön.
Több mint egy év után először csökkent a Nagy-Britanniában gyártott autók száma, részben a belföldi kereslet mérséklődése miatt. A Brit Járműgyártók és -kereskedők Szövetségének (SMMT) adatai szerint a múlt hónapban 151 795 autó készült Nagy-Britanniában, ami egy százalékkal kevesebb tavaly októberhez képest.
A Nagy-Britanniában gyártott autók 81 százaléka exportra kerül. Októberben az export csak minimálisan nőtt, miközben a belföldi kereslet 10,9 százalékkal esett.
Mike Hawes, az SMMT vezérigazgatója szerint kulcsfontosságú, hogy a brit gyártású autók továbbra is vonzóak legyenek a külföldi vásárlók számára, és hogy a kivitelt ne terheljék újabb tarifák, és más korlátok.
A szakember ezzel arra utalt, hogy egyelőre nem lehet tudni, Nagy-Britannia EU-ból való kilépése után milyen feltételek mellett bonyolódik majd az uniós tagállamok és a szigetország gyártói közötti kereskedelem. Nem ő az egyetlen: aA brit gazdaság nagy ágazati szervezetei folyamatosan figyelmeztetik a londoni kormányt arra, hogy Nagy-Britanniának az EU-tagság megszűnése után is hozzá kell férnie az unió egységes belső piacához, ellenkező esetben súlyos gazdasági következmények várhatók.
Az idei első félévben a brit autóexport 57,3 százaléka az Európai Unió más tagállaminak piacára került.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.