Felülvizsgálhatják a ferihegyi útdíjat, tévedésből lett fizetős az M30-as összekötő
A január 1-től bevezetett új útdíjfizetési rendszerben egyszerű főutat is fizetőssé tettek, és módosulhat a ferihegyi reptérre vezető út díjkötelezettsége is, hiszen azt egy 200 méteres szakasz miatt tették fizetőssé – írja a Népszabadság hétfői lapszáma.
Az új útdíjrendszer bevezetésekor fizetőssé tették az M3-as autópályát és Miskolcot összekötő M30-as út elkerülő szakaszát, miközben az M30-asnak ezt az utolsó szakaszát hivatalosan főútként helyezték üzembe, így annak, aki csak ezért a szakaszért vett megyei autópálya-bérletet, visszaadják annak árát február végéig. A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató arra hivatkozik, hogy honlapjukon valóban rosszul volt jelölve az útszakasz, azonban az országos térképen az jól szerepelt, és a hibát már kijavították.
A NÚSZ szerint nincs ehhez hasonló hiba a térképeken, de január végéig a jogalkotóval együtt gyűjtik az észrevételeket, tapasztalatokat, amelyek alapján az illetékes minisztérium meg tudja tenni a szükséges lépéseket. A gazdasági minisztérium már közölte, hogy január végén felülvizsgálhatják a díjkötelessé tett szakaszokat.
A Népszabadság hétfői száma szerint a felülvizsgálandó útszakaszok közé tartozhat majd a Liszt Ferenc repülőtérre vezető gyorsforgalmi út is, hiszen ott egy 200 méteres szakasz vált fizetőssé, és ezzel díjkötelessé tették a repülőtérhez jutást is.
A lap szerint Hende Csaba honvédelmi miniszter is sikerrel lobbizhat a választókörzetéhez tartozó 86-os út fizetőssé tétele ellen.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.