2013. december. 05. 17:03 hvg.hu Utolsó frissítés: 2013. december. 05. 18:00 Gazdaság

Tucatnyi kereskedői trükk, csak hogy többet költsünk a boltokban

Karácsony közeledtével egyre több weboldalon jelenik meg olyan összeállítás, mely arra igyekszik felhívni a figyelmünket, hogyan lehet ellenállni a kiskereskedelemben használatos trükköknek annak érdekében, hogy ne költsünk többet az üzletekben, mint amennyit szeretnénk. A Business Insider után most a MarketWatch is egy csokorba szedte ezeket a praktikákat.

Karácsony közeledtével egyre több weboldalon jelenik meg olyan összeállítás, mely arra igyekszik felhívni a figyelmünket, hogyan lehet ellenállni a kiskereskedelemben használatos trükköknek annak érdekében, hogy ne költsünk többet az üzletekben, mint amennyit szeretnénk. A Business Insider után most a MarketWatch is egy csokorba szedte ezeket a praktikákat.

Felmérések szerint 29 százalékkal többet költünk a boltban, ha a gyerekeinket is magunkkal visszük, így lehetőleg nélkülük menjünk vásárolni. Tartózkodjunk házastársunk, barátunk, barátnőnk társaságától is, egyes kutatások szerint 19 százalékkal fordítunk többet vásárlásra, ha a párunk is mellettünk tartózkodik ilyenkor. Nem érdemes bevásárlókocsit sem tologatni, 8 százalékkal költenek kevesebbet azok, akik kezükben viszik a megvásárolni kívánt árut.

Érdemes nagy címletű pénzekkel útnak indulni, mivel a nagyobb összegű bankjegyet látva nehezebben adjuk fejünket az összeg feldarabolására, a kisebb címletek könnyebben "kicsúsznak" a kezünkből. Ne dőljünk be azoknak a történeteknek sem, amikkel egyes boltokban traktálni igyekeznek minket. Ha nem jó egy farmer például, és már visszatennénk a polcra, de ekkor megjelenik egy eladó, hogy elmondja, az ő édesapja sem volt biztos benne, hogy meg fog felelni ez a nadrág, ám később nem csalódott a termékben, nem biztos, hogy a legjobb opció az, ha ebben az esetben megvásároljuk a terméket. Nem feltétlenül biztos, hogy szükség van a különböző kereskedelmi láncok logójával forgalmazott újrahasznosítható táskák használatára sem, ezek a táskák nem véletlenül olyan nagyok, a táskák azért olyan nagyok, hogy megtöltsük őket.

Egyes üzletekben vannak olyan területek, ahol leülhetünk és megpihenhetünk, ám nem biztos, hogy ezt jól tesszük. Az ilyen helyeken ugyanis sokszor olyan termékek vannak kiállítva, amelyektől a cégek meg akarnak szabadulni, mivel nem fogynak jól. Érdemes arra is figyelni, hogy ha például egy drágább dzseki van egy elsőre olcsóbbnak tűnő mellé állítva, akkor nem biztos, hogy az olcsó tényleg annyira olcsó, lehet, hogy csak a drágább termékhez képest az.

Kutatások bizonyítják, hogy a 9-re végződő áru termékek sokkal jobban fogynak, mint a kerek számúak, még akkor is, ha mondjuk száz forinttal drágább ugyanaz a termék. Az ingyenes kiszállítással is érdemes csínján bánni, ez ugyanis a legtöbbször olyan feltételekhez kötött, mint például minimum vásárlási összeg, melyet azután a kereslet függvényében ide-oda tologathatnak a kereskedők. Vigyázzunk a boltok bejáratánál, kijáratánál található félárú zoknikkal, csokikkal és más termékekkel, mivel ezeket arra találták ki, hogy megtörjék a vásárlási kedvet, vagyis megnyissák a pénztárcánkat. Egyes áruházláncok az akciós termékeket ömlesztve tárolják, a vásárlóknak kell kihalászniuk a sok áru közül a leértékelteket, ez olyan, mint egy kincsvadászat, és felvillanyozza a vásárlókat. A cégek ráadásul mindig előjönnek egy újabb és újabb kiegészítővel a már meglévő termékünkhöz, így mindig lesz olyan plusztermék, amelyeket például meglévő telefonunkhoz, tévénkhez vásárolhatunk meg, ám érdemes elgondolkodni, hogy tényleg szükségünk van-e arra a bizonyos pluszárura.

zöldhasú
Hirdetés
Élet+Stílus hvg.hu 2024. november. 30. 10:00

„Elájult, és akkor jött rá, hogy valami nem stimmel” – Kösz, jól: kiégés és stressz a magyar munkahelyeken

<strong>Milyen személyiségjegyek jellemzik a munkamániásokat, és mi lehet az oka, hogy Magyarországon a civil szférában dolgozik a legtöbb munkafüggő</strong>? Mennyire az egyén, és mennyire a munkáltató felelőssége, ha a munkamánia eluralkodik, és függőséggé, kiégéssé válik? <strong>Mi a közös Karácsony Gergelyben és Donald Trumpban?</strong> A Kösz, jól vendége volt Kun Bernadette pszichológus és Merész István, az Allianz-Trade vezetője.