Az év első kilenc hónapjában 18 százalékkal több tévékészüléket adtak el Magyarországon, mint egy évvel korábban – írta a Világgazdaság. A felfutásban meghatározó szerepet játszott a digitális átállás. A hazai piacon a háttér-világítású LCD tévék dominálnak.
Az első kilenc hónapban 18 százalékkal több tévékészüléket adtak el itthon, mint 2012 hasonló időszakában – mondta a VG szerint Bécs Lajos, a GfK Hungária Kft. ügyfélkapcsolati vezetője.
A szakember szerint a tévépiaci forgalom értékben is nőtt, ebben a mutatóban az első három negyedévben 11,5 százalékos bővülést mért a piackutató cég az egy évvel korábbihoz képest. A számottevő idei növekedésben meghatározó szerepet játszott a digitális átállás, amelynek hatása főként a nyár végén és az ősz elején volt érezhető.
Folyamatosan nő az internetkapcsolatra képes, különböző alkalmazásokat futtató smart tévék iránti kereslet, az első kilenc hónapban az eladott LCD tévék közel 30 százaléka már ilyen típusú volt. A 3D-s készülékek 20 százalékos részesedést tudhattak magukénak ezen a piacon.
A digitális átállás miatt sokan előrehozták a hagyományos, év végére tervezett televízióvásárlást, ezért könnyen előfordulhat, hogy a november-decemberi időszak csak minimális bővülést hoz majd. Az egész évet figyelembe véve a várhatóan visszafogottabb év végi forgalom ellenére is 10-15 százalékos bővülést prognosztizál a GfK Hungária.
A következő év azonban komoly kihívást jelenthet a piaci szereplők számára, nagy növekedésre nem számít Bécs Lajos. A szakember szerint az is szép eredmény lenne, ha sikerülne megismételni 2014-ben az idei forgalmat, de könnyen előfordulhat, hogy csökkenni fog a piac.
A múlt évhez képest növelni tudta értékesítését Magyarországon a Samsung az év eddigi részében – mondta el Rózsa Márton, a Samsung Electronics Magyar Zrt. barna áru osztályának vezetője. A vállalat tapasztalatai szerint a vásárlói igények határozottan elmozdultak a nagyobb méretű, a 32 hüvelykesnél nagyobb, valamint a smart tévék irányába.
A hazai piacon a LED kijelzős, azaz háttérvilágítású LCD tévék dominálnak, azok közül a 32 hüvelyk képátlójú (81-82 centiméteres) készülékek adják a darabszámot vizsgálva a forgalom mintegy 46 százalékát a GfK Hungária adatai szerint.
A 102 centiméteres televíziók további mintegy 22 százalékos részt hasítottak ki a piacból, így az év első kilenc hónapjában itthon értékesített készülékek 68 százaléka ebből a két kategóriából került ki.
A két ütemben, július 31-én és október 31-én megvalósult digitális átállás egyik hatása volt, hogy jelentős mértékben kibővült a kisebb képernyőjű, 22-23-24 hüvelykes LCD készülékek kínálata, amelyek ráadásul igen kedvező, 30-50 ezer forint közötti áron kerültek az üzletekbe.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.