2013. február. 13. 16:58 MTI Utolsó frissítés: 2013. február. 13. 16:53 Gazdaság

Privatizálják a román vasúti áruszállítást

A bukaresti kormány elfogadta a román államvasutak áruszállító vállalata, a CFR Marfa privatizálási stratégiájáról szóló határozatot szerdai ülésén.

A Ponta-kabinet a CFR Marfa többségi részvénycsomagját akarja átengedni egy stratégiai befektetőnek. Az ajánlattevőknek 10 millió euró részvételi garanciát előzetes letétbe kell helyezniük.

Előzőleg a legfelső védelmi tanács is jóváhagyta a vasúti áruszállítás privatizálását, azzal a feltétellel, hogy a NATO és a román védelmi minisztériummal szembeni kötelezettségeket az új tulajdonos is teljesítse.

A román államvasutak különböző részlegei másfél évtizede önállósultak. Azóta a vasúti áruszállító vállalat 1,8 milliárd lejes (több mint 400 millió eurós) adósságot halmozott fel, ami immár meghaladja éves forgalmát, ami 2011-ben 1,2 milliárd lejt tett ki. A cégnek jelenleg több mint kilencezer alkalmazottja van.

A bukaresti kormány a Nemzetközi Valutaalappal kötött elővigyázatossági hitelmegállapodásban vállalta, hogy a CFR Marfát is privatizálja. A kabinet legutóbb azt ígérte az IMF-nek, hogy márciusban kiírja a tendert, és május közepéig aláírja az adásvételi szerződést az új tulajdonossal. Relu Fenechiu közlekedési miniszter szerint azonban májusig legfeljebb az ajánlattevők listája lesz ismeretes, az eredményhirdetésre pedig jó esetben június 20-án kerülhet sor.

zöldhasú
Hirdetés
Kult Köves Gábor 2024. december. 29. 20:00

Dobó Kata amerikai filmje és Andy Vajna vikingjei is az élmezőnyben – Hollywood legnagyobb bukásai

Hollywood legnagyobb bukásai közt van olyan film, amely öt rendezőt fogyasztott el, köztük Coppolát is. És olyan is, amelynek zsiráf szereplője rálépett a saját péniszére. Börtönbe küldött rendező, reciklált díszlet, elhízott rabszolgalány és egy elképesztő szexjelenet – Tim Robey, a Telegraph filmes újságírója Box Office Poison című könyvében mesél a legendás bukások hátteréről. A szerzővel beszélgettünk.