2012. október. 19. 08:37 hvg.hu Utolsó frissítés: 2012. október. 19. 10:27 Gazdaság

Matolcsyék riadalmat okoztak a turisztikai szakmában

"Riadalmat keltett" a hazai turisztikai szakemberek körében a Martonyi János külügyminiszter és Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter a Hivatalos Értesítőben néhány napja megjelent együttes utasítása, amely az egységes állami turisztikai külképviseleti rendszer működtetéséről rendelkezik - közölte a Turizmus Panoráma Bulletin.

„…A külképviseletek szakdiplomata álláshelyeit az NGM által meghirdetett pályázat útján az MT Zrt. és a KüM – egyetértési joggal rendelkező – képviselőjének bevonásával kiválasztott kormánytisztviselő jogosult betölteni. A szakdiplomata kiválasztásának módját az MT Zrt. az NGM-mel egyetértésben határozza meg" - idézte az utasítást a Turizmus Panoráma Bulletin, amely szerint ennek részletei "első olvasatra valóban ijesztőnek tűnnek".

"A szakdiplomata a külképviselet munkájában munkaköri leírásában rögzítettek, valamint a képviselet vezetőjének utasításai szerint vesz részt” - emelte még ki az utasításból a szakmai kiadvány.

A Turizmus Panoráma Bulletin az idézett rendelkezésről - pontosabban arról, hogy ez alapján a külképviseletek betagozódnak-e a nagykövetségekbe - megkérdezte Horváth Gergelyt, a Magyar Turizmus Zrt. turisztikai vezérigazgató helyettesét.

Horváth "a szakma megnyugtatására" elmondta, csupán arról van szó, hogy most sikerült rendezni a hat, illetve hét éve a diplomáciai képviseletek égiszén belül dolgozó képviseletvezetők – nevezetesen a moszkvai és pekingi képviselet vezetőinek – jogi státuszát, ami inkább megnyugtató, semmint aggasztó, és semmiképpen nem befolyásolja a többi turisztikai képviselet működését.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Sztojcsev Iván 2025. január. 13. 06:30

Kiszámoltuk, melyik volt az ország legproblémásabb vasútvonala 2024-ben

Annyira megsokasodtak a bajok a győri vasútvonalon a felújítás után, hogy a második helyre jött fel, de a legtöbb gondot összeszedő magyar vonal így is ugyanaz lett, mint amely öt éve minden évben. A csúcskésést az a vonat hozta össze, amely Budapestről kilenc és fél óra alatt ért el Ausztriába, de a listánkból az is kiderül, hogy a havazás vagy épp a nyári hőség mennyire viselte meg a vasutat. Ahogy az is, van-e egyáltalán olyan vonal, ahol tökéletes volt a szolgáltatás.