2012. augusztus. 28. 09:06 MTI Utolsó frissítés: 2012. augusztus. 28. 09:06 Gazdaság

A kamatdöntésre figyel a tőzsde is

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 107,24 pontos csökkenéssel, 17.394,82 ponton nyitott kedden. A hétfői záró értékéhez képest 0,61 százalékkal gyengült.

Nagy Bertalan, az Equilor vezető befektetési tanácsadója elmondta: enyhe mínuszos nyitást vár a BÉT-en keddi nyitáskor. A magyar piac alapvetően a kamatdöntésre figyel, ahol szerinte szintentartás várható, azaz maradhat a jelenlegi 7 százalékos kamatszint. Meghatározó hír nem várható kedden, ezért iránykeresés lehet, bár a spanyol GDP-adat piacit megmozgathatja majd a piacot, ha kedvezőtlen lesz - tette hozzá.

Rácz Balázs, az Erste Bank elemzője rámutatott arra, hogy kedden sem számítanak jelentősebb mozgásra és forgalomra a Budapesti Értéktőzsdén. A délutáni órákban a monetáris tanács kamatdöntő ülése hozhat élénkülést a forgalomban.

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 114,95 pontos, 0,66 százalékos emelkedéssel, 17.502,06 ponton zárt hétfőn. A részvénypiac forgalma 1 milliárd forint volt, a vezető részvények erősödtek az előző napi záráshoz képest.

A Mol 50 forinttal, 0,31 százalékkal 16.150 forintra erősödött, 159,4 millió forintos forgalomban. Az OTP részvények ára 45 forinttal, 1,26 százalékkal 3.617 forintra nőtt, forgalmuk 621,0 millió forintot tett ki. A Magyar Telekom árfolyama 3 forinttal, 0,72 százalékkal 419 forintra emelkedett, forgalma 58,5 millió forint volt.

A Richter papírok árfolyama 240 forinttal, 0,61 százalékkal 39.890 forintra nőtt 97,8 millió forintos forgalomban. A másik gyógyszeripari részvény, az Egis 10,6 millió forintos forgalom mellett 5 forinttal, 0,03 százalékkal 16.895 forintra csökkent. A kis- és közepes részvények indexe, a BUMIX 1.036,82 ponton zárt hétfőn, ez 0,60 pontos, 0,06 százalékos csökkenés a pénteki záráshoz viszonyítva.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Sztojcsev Iván 2025. január. 13. 06:30

Kiszámoltuk, melyik volt az ország legproblémásabb vasútvonala 2024-ben

Annyira megsokasodtak a bajok a győri vasútvonalon a felújítás után, hogy a második helyre jött fel, de a legtöbb gondot összeszedő magyar vonal így is ugyanaz lett, mint amely öt éve minden évben. A csúcskésést az a vonat hozta össze, amely Budapestről kilenc és fél óra alatt ért el Ausztriába, de a listánkból az is kiderül, hogy a havazás vagy épp a nyári hőség mennyire viselte meg a vasutat. Ahogy az is, van-e egyáltalán olyan vonal, ahol tökéletes volt a szolgáltatás.