Új híd épült a Duna vajdasági szakaszán
Új hidat avattak a Dunán a szerémségi Indjija közelében, Beskánál; az építmény alig öt méterre íveli át a folyót attól az 1975-ben elkészült műtárgytól, amelyet 1999-ben, a NATO bombázások idején találat ért, és egy része megsemmisült.
A 10-es korridor szerves részét képező új beskai hidat hétfő délután Boris Tadic szerb elnök adta át a forgalomnak. A régi hidat is felújították, de hogy tehermentesítsék, a szakemberek négy évvel ezelőtt elkezdték egy új híd pilléreinek lerakását. A létesítmény hossza 2205 méter, a rajta áthaladó autópálya szélessége 11 méter, két oldalán gyalogosjárda és szerviz út fut végig, a felvezető utak hossza 3,5 kilométer, a híd központi ívének hossza 540 méter és hat pilléren nyugszik.
A beskai Duna-híd építésében szerbeken kívül osztrák, magyar, horvát, norvég, svéd, angol és holland munkások és szakemberek vettek részt. A tervdokumentációt német, osztrák és szerb mérnökök dolgozták ki. Összesen 67 ezer köbméter betont, 50 kilométernyi kábelt, 10 ezer tonna betonvasat építettek be a hídba, amelynek a tervezők szerint 125 év a "szavatossági ideje".
A híd építését az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) finanszírozta, a még nem végleges adatok szerint a költségek meghaladják a 33 millió eurót. Az egymás mellett futó két ikerhíd jelenleg a legnagyobb Duna-hídnak tekinthető.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.