2011. október. 04. 07:56 MTI Utolsó frissítés: 2011. október. 04. 09:29 Gazdaság

Új híd épült a Duna vajdasági szakaszán

Új hidat avattak a Dunán a szerémségi Indjija közelében, Beskánál; az építmény alig öt méterre íveli át a folyót attól az 1975-ben elkészült műtárgytól, amelyet 1999-ben, a NATO bombázások idején találat ért, és egy része megsemmisült.

A 10-es korridor szerves részét képező új beskai hidat hétfő délután Boris Tadic szerb elnök adta át a forgalomnak. A régi hidat is felújították, de hogy tehermentesítsék, a szakemberek négy évvel ezelőtt elkezdték egy új híd pilléreinek lerakását. A létesítmény hossza 2205 méter, a rajta áthaladó autópálya szélessége 11 méter, két oldalán gyalogosjárda és szerviz út fut végig, a felvezető utak hossza 3,5 kilométer, a híd központi ívének hossza 540 méter és hat pilléren nyugszik.

A beskai Duna-híd építésében szerbeken kívül osztrák, magyar, horvát, norvég, svéd, angol és holland munkások és szakemberek vettek részt. A tervdokumentációt német, osztrák és szerb mérnökök dolgozták ki. Összesen 67 ezer köbméter betont, 50 kilométernyi kábelt, 10 ezer tonna betonvasat építettek be a hídba, amelynek a tervezők szerint 125 év a "szavatossági ideje".

A híd építését az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) finanszírozta, a még nem végleges adatok szerint a költségek meghaladják a 33 millió eurót. Az egymás mellett futó két ikerhíd jelenleg a legnagyobb Duna-hídnak tekinthető.

 

zöldhasú
Hirdetés
Vállalkozás Gyükeri Mercédesz, Rácz Gergő 2024. december. 29. 17:30

Ahol a rizs az isten és perui a spárga: a Nobuban jártunk

Lehet variálni egy felső polcos étteremlánc menüsorában, vagy az főben járó vétek? Honnét tudja egy ázsiai kulináriát szolgáló étterem beszerezni az alapanyagait Budapesten, és hogy lesz a megoldás végül Spanyolország? Ezekről és sok másról faggattuk a Nobu Budapest séfjét, Schreiner Gábort, közben azt is megkérdeztük, hogy a halak filézése közben milyen gyakran vágja meg a kezét.