Napi Gazdaság: eltűnhet sok vasútvonal?
A Napi Gazdaság keddi számában azt írja: pontos választ nem adott a szaktárca arra, hogy a jelenlegi 7.200 kilométer vasúti pályából hova lesz 1.200 kilométer, miután az Új Széchenyi terv 6.000 kilométerrel számol.
A tárca a lap megkeresésére azt a választ adta: minél kiterjedtebb és hatékonyan működtethető vasúti pályahálózat fenntartásában érdekelt a minisztérium.
A Napi Gazdaság szerint az Új Széchenyi terv viszont gyakorlatilag "beismeri", hogy nem lehet fenntartani gazdaságtalan pályaszakaszokat, hiszen a dokumentum szerint a "vasúti pálya méretét a hosszú távú érdemi fenntarthatóság jegyében szükséges meghatározni. Mind a felhasznált finanszírozási eszközök, mind az alágazat megítélése szempontjából olyan pályahálózat-méret alakul ki, amely állami oldalról a társadalom előtt is vállalható finanszírozást igényel".
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.