A TV2-vezér az új stratégiáról és a Megasztár kontra X-Faktor jelenségről
A TV2 október végén kinevezett vezérigazgatója, Simon Zsolt a Heti Válasznak adott interjúban kifejtette, elég nagyok már hozzá, hogy ne akarjanak még nagyobbak lenni. Már nem az RTL legyőzése, hanem a portfólióépítés a céljuk, amit a digitális és küszöbön álló interaktív tévézés korában nem lehet elkerülni.
Helyre kell tenni a célokat. A TV2 elég nagy ahhoz, hogy ne legyen cél a még egy kicsivel nagyobbá válás. Korábban ugyanis az RTL Klub legyőzése volt a cél, ami a TV2-ben dolgozók gondolkodásmódját és önbecsülését is meghatározta – fejtette ki a Heti Válaszban a 37 éves, reklámügynökségi vezetőből médiairányítóvá átvedlett szakember Sümegi Noémi kérdéseire.
A változást jól szemlélteti a Megasztár esete az X-Faktorral. A Megasztár a vezérigazgató szerint jól működő márka, beszédtémát szolgáltat, amire rá lehet építeni műsorokat. A TV2-nek nyilvánvalóan nem volt jó, hogy az RTL Klub konkurens műsora, az X-Faktor magasabb nézettséget hozott. De a direkt verseny – azaz, hogy ugyanaznap, ugyanabban az idősávban vetítették mindkettőt – az RTL Klubnak sem volt jó. A reklámblokkok idejére olyan nagy volt az átkapcsolási arány, hogy a műsorok „kontaktusszállító képessége” a töredékére esett vissza. Üzletileg logikus lépés volt tehát, hogy a Megasztár sugárzását áttették péntek estére.
Simon Zsolt fontos kérdésnek nevezte, hogy kiszolgálják-e a mostani igényszintet és nézettséget produkálnak, vagy vállalják a veszteség kockázatát és missziót teljesítenek. Például az egészségtudatosságon vagy a digitális érettségen fontos volna javítani, de számos társadalmilag felelős cég állt a fenntartható fejlődés mellé is. Ha platformot teremtenének ezeknek az ügyeknek, akkor abban volna egy erős közszolgálat, de a cégeknek is jó lenne, mert hozzájuk kötődne a téma. Számos országban például az EU kezdeményezésére jönnek létre műsorok, amelyeket a televíziók is szívesen fogadnak, hiszen van mögöttük pénz. A külföldi televíziózásban sok a külső támogatás az ilyen jellegű programokhoz. Magyarországon viszont nulla. Pedig a közérdekű tájékoztató műsorokat támogatni kell, hiszen korántsem hozzák az elvárt nézettségi szintet.
Általános televízióként azokat a formátumokat kell megtartaniuk, amelyek általános érdeklődésre tartanak számot, minél több embert szórakoztatnak, mert a kereskedelmi célcsoport sajnos a 18-49 éves korosztály. Ha többet, specifikusabbat, értékesebbet akarnak, akkor nem a TV2-ben kell gondolkodni, hanem portfólióban. Kábelcsatornákat kell indítani, bele kell vágni a digitális átállásba, ami hosszú távon lehetővé teszi az interaktív televíziózást, ki kell alakítani a webcsatornás pluszszolgáltatásokat, elérhetővé kell tenni az „on demand” tartalmakat a műsorok visszanézhetősége miatt. „Ha mindez megvalósul, akkor tudom azt mondani a nézőnek, hogy ezt itt, amazt meg ott kapod meg” – fejtette ki a vezérigazgató.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.