Nielsen: 46 milliárdot költöttünk háztartási vegyi árura az év elején
Idén január-februárban 2 százalékkal nőtt a háztartási vegyi áruk és kozmetikumok kiskereskedelmi eladása a tavalyi hasonló időszakhoz képest. A forgalom meghaladta a 46 milliárd forintot, az értékesített mennyiség azonban 1 százalékkal csökkent − áll a Nielsen piackutató vállalat legfrissebb összeállításában.
A toalettpapír, a fogkrém, a szappan, az arc- és szemránckrém eladása értékben és mennyiségben is nőtt az idei év elején 2009 első két hónapjához képest. A közleményben kiemelik, hogy a fogkrémek forgalma 11 százalékkal, míg a toalettpapírok eladása 6 százalékkal növekedett értékben.
A Nielsen által mért 60 háztartási vegyi áru és kozmetikum éves forgalma meghaladja a 300 milliárd forintot. A legutóbbi tizenkét hónap során, 2009 márciusa és 2010 februárja között értékét tekintve a kiskereskedelmi eladás 1 százalékkal emelkedett, az előző év azonos időszakához viszonyítva. Mennyiségben 3 százalék csökkenést regisztráltak, ám az idei első két hónap javuló tendenciát jelez − jegyzi meg a cég.
A fogyasztók többsége a kiskereskedelmi láncoknál vásárol e termékekből, a vegyi áruk beszerzése jóval koncentráltabb, mint az élelmiszereké − állapítják meg a Nielsen szakértői. A hipermarket kategória stabilan tartja vezető pozícióját az eladásokban: az értékben mért forgalomból 38 százalék jutott e bolttípusra 2010. január-februárban, amely változatlan érték a tavalyi első két hónaphoz képest. A drogériák eladáson belüli mutatója ugyanakkor 25-ről 26 százalékra nőtt, tavaly január-február óta. A szupermarketeket és diszkontokat magában foglaló boltkategória stabilan 18 százalék eladási arányt mutatott a háztartási vegyi áruk és kozmetikumok kiskereskedelmi eladásában.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.