Axel Springer: a német médiabirodalom profitjának fele elúszott
Az Axel Springer lapkiadó profitja tavaly főként a hirdetési piac pangása miatt hatalmasat esett, csak a digitális média üzletág növekedett.
A magyar médiapiacon is jelentős szereplőnek számító cég adózott eredménye 303 millió euróra mérséklődött az egy évvel korábbi 560 millióról. A társaság szerdai közlése szerint a bevételek 4,3 százalékkal 2,61 milliárd euróra zsugorodtak, de egyik legfontosabb piacán, Közép- és Kelet-Európában nagyobb volt a visszaesés, mint Németországban, ahol a csoport lapjai viszonylag jól szerepeltek a válság ellenére. Az ebitda ((kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredmény) 31 százalékkal 333,7 millió euróra mérséklődött.
A társaság vezetése arra számít, hogy az idén 10 százalékkal növekszik az ebitda 2009-hez képest a költségcsökkentési program folytatásának eredményeképpen, a bevételeket nagyjából a tavalyi szinte várják. A csoport forgalmának egyötödét adó digitális média üzletág bevétele 4,7 százalékkal nőtt. A vezetés részvényenként 4,40 euró osztalék kifizetésére tett javaslatot, ez ugyanannyi, mint 2008-ban.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.